ورود
فولکس واگن پولو در حالت عادی یک خودروی سر به راه بسیار کوچک و متمدن شهری محسوب میشود که کمتر کسی به دنبال تیون کردن آن میرود. اما برخی به دنبال قرار دادن چیزهای بزرگ در جاهای کوچک هستند. علاقهمندانی پیدا میشوند که موتورهای 8 سیلندر را در دل خودروهای مینی هاچ بک شهری جای دادهاند. اما در اینجا ویمر، (Wimmer) با نگاهی به نسخه رالی WRC پولو، خودرویی برای هیجان بیشتر فراهم نموده که تغییر بزرگی نیز در موتور آن دیده نمیشود.
در حالی که نسخه WRC پولو قدرتی 314 اسبی و گشتاوری 430 نیوتن متری دارد، در اینجا کیت قویتری روی موتور قرار میگیرد تا به پشتوانه آن، قدرت موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری با توربوشارژر به روز شده به از رقم 217 اسب بخار و 474 نیوتن متر نسخه R به رقم حیرت آور 414 اسب بخار و گشتاور 651 نیوتن متر برسد. این ارتقا که با تغییر نرم افزاری موتور، استفاده از توربینهای بزرگتر، پمپ سوخت جدید با فشار بالا، اگزوز اسپرت استیل با کاتالیزور اصلاح شده صورت گرفته به گونه ایست که انگار موتور یک موشک را روی یک هواپیمای گلایدر نصب نموده باشد.
این بره ناقلا به لطف این نیروی نهفته عظیم قادر است با نسبت قدرت به وزن 3.15 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار، به سرعت 280 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. هرچند هنوز چیزی در مورد شتاب صفر تا صد آن گفته نشده و این موضوع ناشناخته است اما با وجود چنین وزن اندکی میتوان انتظار یک لانچ خارقالعاده نیز از این خودرو داشت به گونهای که شجاعت راننده را به چالش بکشد.
علاوه بر تقویت موتور، سیستم تعلیق، فیلترها، رینگهای آلیاژی 17 اینچی OZ با تایرهای 214/40 همگی با هزینه 4283 دلار علاوه بر هزینه 11537 دلاری تقویت پیشرانه قابل سفارش میباشند.
با این تفاسیر، بهتر است وقتی یک هاچ بک ریز اندام پولو را پشت چراغ قرمز دیدید، کمی بیشتر تامل نمایید.