ورود

رنو کولئوس در سال 2007 بهعنوان اولین SUV رنو معرفی شد. این خودرو که با همکاری نیسان و بر روی پلت فرمی مشترک با نیسان X-Trail ساختهشده بود، توسط زیرمجموعهٔ کرهای گروه رنو-نیسان یعنی سامسونگ، در کرهٔ جنوبی هم با نام سامسونگ QM5 تولید و عرضه شد؛ اما کولئوس چندان موفق نبود و هیچگاه نتوانست انتظارات رنو را درزمینهٔ میزان فروش برآورده کند. به همین دلیل کولئوس در طول حیاتش دو بار در سالهای 2011 و 2013 مورد فیس لیفت قرار گرفت تا بلکه موجب افزایش فروش آن گردد؛ اما این تلاشها هم چندان مثمر ثمر واقع نشد و این SUV کامپکت نتوانست در برابر رقبا عرضاندام کند؛ بنابراین رنو تصمیم به ساخت نسل دوم آن گرفته است و دو روز پیش اولین تصویر رسمی از نسل دوم آن را منتشر کرد.
البته نسل دوم این خودرو همچنان با همان نام کولئوس عرضه خواهد شد که اقدام عجیبی از سوی رنو محسوب میشود. چراکه عمدتاً خودروسازان برای افزایش فروش نسل جدید مدلهای ناموفق خود، آنها را بانامی جدید عرضه میکنند. از بحث نامگذاری که بگذریم، میتوان کولئوس جدید را تالیسمان SUV دانست! چراکه طراحی آن تقریباً بهطور کامل از تالیسمان گرفتهشده است. البته امروزه شبیه شدن بیشازاندازهٔ طراحی محصولات، گریبان گیر اکثر خودروسازان مطرح دنیا شده و نمیتوان بابت آن به رنو ایراد گرفت.
کولئوس جدید در اصل نیسان X-Trail با برند رنو است اما برخلاف X-Trail که در برخی مدلها با سه ردیف صندلی عرضه میشود، در کولئوس جدید صندلیهای ردیف سوم وجود نخواهد داشت. نسل دوم رنو کولئوس چند روز دیگر در 25 آوریل در نمایشگاه پکن رونمایی میشود. این خودرو ابتدا در چین و سپس در دیگر کشورهای آسیایی، استرالیا و اروپا عرضه خواهد شد. همچنین همانند نسل قبل در کره جنوبی هم بهصورت محلی توسط سامسونگ تولیدشده و بانام و برند سامسونگ به بازار عرضه خواهد شد. سامسونگ QM5 در کرهٔ جنوبی با رقبای سرسختِ کیا اسپورتیج، هیوندای توسان و سانگ یانگ کوراندو روبرو خواهد بود.




