درحالیکه اف پیس لیست بلند بالایی از رقبا از لکسوس NX گرفته تا مرسدس بنز GLC را پیش روی خود میبیند، کارکنان جگوار به شما خواهند گفت که آنها بیشتر روی ب ام و X4 و پورشه ماکان تمرکز داشتهاند، مخصوصاً روی ماکان.
مایک کراس، مهندس بخش دینامیک جگوار اعتراف میکند که:
ماکان استانداردهای این کلاس را تغییر داده است.
بنابراین توقف موقتی که برنامهی توسعهی اف پیس نامیده شد صورت گرفت. این در حالی بود که تیم متخصص جگوار سواری و ویژگیهای هندلینگ ماکان را ارزیابی میکردند.
یک تغییر عمده که از بررسی ماکان پدیدار شد این است: تصمیم گرفته شد تا سختی لغزش شاسی اف پیس افزایش یابد. مهندس ارشد بخش دینامیک اف پیس، جیمز متیو میگوید:
در ابتدا ما با شیب لغزش 4.5 درجه در هر جی کار میکردیم که شبیه رنجروور ایووک بود. حالا ما روی 3.5 درجه در هر جی هستیم که صرفاً به خاطر ماکان است.
برنامهریز تولید اف پیس آقای اندی وایمن هم خاطرنشان میکند که سفتی جانبی اکسل جلوی اف پیس حالا 50 درصد بیشتر از ماکان است درحالیکه این سفتی در عقب به 35 درصد میرسد.