معلوم نیست چرا چینیها با آن اندام ریزهمیزه به خودروهای با ابعاد بزرگ علاقه بیشتری نشان میدهند. در هر صورت تقاضای بالای مشتریان چینی برای خودروهایی با فاصله بین دو محور کشیدهتر باعث گردیده که تقریباً تمام خودروسازان با محصولاتی با پسوند L یا LWB در نمایشگاه پکن حاضر شوند. غول باواریایی هم کراس اوور کوچک خود یعنی X1 را با همین ویژگیها رونمایی کرده است
بامو X1 LWB هنوز هم با وجود طول 4.56 متری خود، از برادران دیگر خود در سریهای بالاتر، کوچکتر است. با وجود افزایش 10.9 سانتیمتری طول، عرض خودرو 1.81 متر و ارتفاع آن 1.62 متر باقی مانده که تقریباً کمی بزرگتر از نسل اول X3 میباشد. این ابعاد باعث شده تا بین 5 تا 18 سانتیمتر به فضای زانو و پای سرنشینان عقب افزوده گردد. فضای بار هم تحت تأثیر موقعیت صندلیهای عقب بین 465 تا 675 لیتر میباشد. البته با تا نمودن صندلیها میتوان این فضا را به 1650 لیتر هم رساند.
بامو X1 کشیده در بازار چین با سه گزینه پیشرانه ارائه خواهد شد. نسخه رده پایین با موتور سه سیلندر 134 اسبی sDrive18Li به صورت دیفرانسیل جلو، نسخه چهار سیلندر 189 اسبی sDrive20Li/xDrive20Li و نهایتاً 228 اسبی توربوی xDrive25Li این گزینهها را تشکیل میدهند. مدل پایه با یک گیربکس شش سرعته Steptronic خودکار ارائه میشود در حالی که مدلهای بالاتر به گیربکس هشت سرعته خودکار مجهز میباشند.
بامو X1 در دو سطحتریم xLine و اسپرت لاین عرضه خواهد شد. در هر دو سطح با آرایه وسیعی از امکانات استاندارد و اختیاری ازجمله سیستم دستیار پارکینگ، استارت بدون کلید، صندلیهای الکتریکی حافظهدار، کنترل دمپرهای پویا، چراغهای LED، دستیار کمکی رانندگی و سیستم صوتی هارمن کاردون با صدای فراگیر مواجه میشوید.
این نسخه بامو با فاصله بین دو محور کشیده، تنها در چین و تأسیسات Shenyang مونتاژ و به فروش خواهد رسید.