آلفارومئو سرانجام جزئیات نسخه نهایی شده سدان جدید جولیا را منتشر کرد. خودرویی که برای رقابتی تمام عیار با BMW سری 3 آماده شده است. جولیای 2016 دو نسخه اصلی دارد. یکی مدل ایه و ساده آن است و دیگری مدل کوادروفولیو که در رتبهای ممتاز و در حد BMW M3 خواهد بود.
جولیا را میتوان بازگشت آلفارومئو به سدان های دیفرانسیل عقب بعد از زمانی طولانی دانست. نسخه استاندار جولیا در انواع معمولی و سو ر قابل انتخاب است. موتور 2.2 لیتری توربودیزل چهار سیلندر، اولین انتخاب در دسترس خواهد بود. تزریق مستقیم سوخت و هندسه متغیر توربینهای توربو شارژر و ساخت موتور به صورت کامل از آلومینیوم باعث گردیدهاند تا بهره وری بالایی را از آن انتظار داشته باشیم. قدرت خروجی این موتور 150 اسب بخار در دور موتور 4000 و گشتاور آن 380 نیوتن متر در دور موتور 1500 دور بر دقیقه میباشد. یک نسخه با راندمان بالاتر با قدرت 180 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر از همین یشرانه نیز عرضه خواهد شد.
کسانی که به دنبال قدرت خیلی بیشتری باشند میتوانند به سراق مدل کوادروفولیو بروند که مجهز به یک موتور 6 سیلندر V شکل به حجم 2.9 لیتر و توربوشارژر دوقلو است. قدرت خروجی این موتور، رقم عظیم 510 اسب بخار و گشتاور آن 600 نیوتن متر است که آن را قادر میسازد تا صفر تا صد را تنها در 3.9 ثانیه ر کرده و نهایتاً به سرعت 307 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.
در مورد این موتور، تنها نگاه به قدرت معطوف نبوده بلکه تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندرهای آن برای بهبود مصرف سوخت مخصوصاً در رانندگی عادی و کاهش میزان آلایندگی تا 198 گرم در هر کیلومتر به خدمت گرفته شده است.
برای انتقال نیرو میتوان روی یک گیربکس 6 سرعته دستی و یا 8 سرعته خودکار ساخت ZF حساب کرد. جولیا برای دستیابی به عملکرد بالا از آلومینیوم برای کاهش وسیع وزن بهره برده است. درب کا وت، دربهای خودرو، گلگیرها، سیستم تعلیق و ترمزها و غیره از آلومینیوم ساخته شدهاند. حتی میل گاردان نیز برای کاهش وزن از فیبر کربن ساخته شده است. نتیجه آنکه وزن خشک خودرو تنها 1374 کیلوگرم میباشد. مدل کوادروفولیو با تجهیز به موتور بزرگتر اما با کمک گرفتن از فیبر کربن در ساختارهای کیت آئرودینامیکی بدنه، ترمزهای سرامیکی و صندلیهای اس رت سبک وزن اس ارکو به وزن خشک 1524 کیلوگرم دست مییابد که نسبت وزن به قدرت آن را به 2.99 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار میرساند.
جولیا از یک سیستم تعلیق جناغی و چند اتصالی برای اطمینان از دینامیک مناسب در یچهای تند استفاده میکند. سیستم ترمز یک ارچه الکترومیکانیکی آن که با سیستم کنترل ایداری نیز ادغام شده میتواند نهایتاً در 32 متر (38.5 متر در مدل ایه) سرعت خودرو را از 100 کیلومتر بر ساعت به سکون برساند.
از امکانات این خودرو باید به چراغهای زنون جلو (برخلاف رقبا مجهز به چراغهای LED نیست)، چراغهای روزتاب LED، سیستم سرگرمی با نمایشگر 8.8 اینچی و نمایشگرهای 3.5 اینچی دیجیتالی برای روبروی راننده و سیستمهای ایمنی یشگیری از برخورد از روبرو، ترمز مستقل اضطراری، اخطار خروج از خط جاده و مانیتورینگ نقاط کور اشاره نمود.