1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی رنو گرند سینیک 2016‎

معرفی رنو گرند سینیک 2016‎

8 خرداد 1395
  • 0

رنو نسل چهارم از مینی ون گرند سینیک را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. اما آن نسخه، خودرویی با 5 صندلی بود. اکنون نسخه 7 سرنشینه این MPV نیز در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

در مقایسه با نسل سوم، این مدل با 75 میلی متر افزایش طول به ابعاد 4630 میلی متر رسیده و عرض و ارتفاع آن نیز بیشتر شده و به 1660 میلی متر ارتفاع و 1860 میلی متر عرض رسیده است. این در حالی است که ارتفاع کفان از زمین هم 16 سانتی متر بوده و فاصله بین دو محور جلو تا عقب نیز با 35 میلی متر رشد به 2800 میلی متر رسیده است.

بدین ترتیب می‌توان گفت که رنو ابعاد اتاق را کاملاً افزوده تا سرنشینان و بار همراه آنها با فضای بیشتری روبرو شوند.

از نقطه نظر زیبایی شناسی، طراحی سینیک نسل چهار با الهام از نسخه مفهومی R-Space و با استفاده از المان‌های زبان طراحی محصولات جدید رنو صورت پذیرفته است. شیشه جلوی شیب‌دار و سقف کشیده و رو به عقب، خطوط عضلانی روی بدنه و منحنی‌های خط شانه کناری که فرمی منحصر به فرد به آن بخشیده، جلوپنجره خاص همراه با نشان لوزی بسیار بزرگ رنو، چراغ‌های عقب L شکل و فرم جالب شیشه عقب، از نکاتی است که باید در مورد آن تأمل نمود.

چرخ‌های این خودرو از نوع آلیاژی و با اندازه بسیار بزرگ 20 اینچی بوده که در تایرهای 195/55R20 قرار گرفته‌اند. از دیگر ویژگی‌های این خودرو، سقف شیشه‌ای پانورامای بزرگ آن و میله‌های سقفی آلومینیومی و یک دیفیوزر خاکستری در عقب می‌باشند.

صندلی‌های تاشوی عقب امکان افزایش فضای بار را به راحتی می‌دهند. فضای بار نسبت به قبل با 40 لیتر افزایش به گنجایش مطلوب 718 لیتر رسیده است. کنسول کشویی وسط نیز 13 لیتر گنجایش دارد و 11.5 لیتر دیگر نیز فضا برای قرار دادن اشیای مختلف در کابین تعبیه شده است.

در داخل کابین از طراحی مدرن و مطلوبی استفاده شده است. یک نمایشگر لمسی عمودی برای سیستم سرگرمی یادآور مدل‌های جدید تالیزمان و مگان است. سینیک جدید مجهز به سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای چون ترمز اضطراری فعال، تشخیص عابر پیاده، تشخیص میزان خستگی راننده، هشدار خروج از لاین جاده، هشدار فاصله امن، هشدار نقاط کور و غیره است.

برای پیشرانه همانند نسخه‌های 5 نفری، موتورهای دیزلی و بنزینی متنوعی درنظر گرفته شده است. این موتورهای با گیربکس‌های 6 سرعته دستی و شش یا هفت سرعته اتوماتیک قابل انتخاب می‌باشند.

معرفی رنو گرند سینیک 2016

معرفی رنو گرند سینیک 2016

معرفی رنو گرند سینیک 2016

معرفی رنو گرند سینیک 2016

معرفی رنو گرند سینیک 2016

معرفی رنو گرند سینیک 2016


منبع:paultan.org/



نظرات