ورود
هیوندای برای مدل 2017 دستی به سرو روی سانتافه محبوب خود کشیده است. به نظر میرسد که این خودروی خوب در حال کاملتر شدن است و راه را برای رقبای قدر ژاپنی خود تنگ کرده است.
شاید با نگاه به سانتافه 2017 متوجه حجم تغییرات آن نشویم اما به گفته هیوندای، به تنهایی 350 قطعه آن به روز شده و در مجموع 25 درصد از خودرو متحول شده است. طراحی بیرونی مورد تجدید نظر قرار گرفته و چراغها، سیستم سرگرمی، فناوریهای ایمنی، سازگاری با محیط زیست، تنظیمات رانندگی اسپرت و عادی و میزان راحتی و آسایش در آن بهتر شدهاند.
نسخه AWD یا دو دیفرانسیل Ultimate با موتور 2.0 لیتری توربو با قیمت 38250 دلار مجهز به دوربین فراگیر، چراغهای جلوی خودکار، کنسول ردیف دوم صندلیها، روکش چرمی صندلیها، صندلیهای جلوی گرمکن و سردکن دار، ورود بدون کلید، هشدار نقاط کور روی آینههای جانبی، چراغهای روزتاب، کنترل صوتی و بلوتوث، سیستم ناوبری با نمایشگر 8 اینچی و سیستم آندروید اتو، چرخهای آلیاژی 19 اینچی و غیره میباشد. پکیج فناوری و ایمنی اضافی نیز به قیمت 1550 دلار قابل سفارش است. با ورود به داخل کابین متوجه تغییراتی ازجمله تغییر تعویض دنده و محلهای ذخیرهسازی اشیا خواهید شد. تریم نقرهای با تزئینات چوبی هم به جذابیت کابین میافزایند. بسیاری از قسمتها از مواد نرم و با کیفیت ساخته شدهاند و بعلاوه نباید جذابیتهای سانروف پانوراما را هم از دست داد. کابین راحت و با مواد با کیفیت ساخته شده و صندلیهای نرم و گرم و فرمان گرم شونده نیز لذت سواری را دوچندان میکنند. فضای پای بسیاری برای سرنشینان وجود دارد که برای افراد بزرگسال کافی است. برای سرنشینان عقب نیز دریچههای تهویه مجزا در نظر گرفته شده و کنترل تهویه این ناحیه مستقل است. در قسمت بار به راحتی سه چمدان بزرگ یا دو مجموعه چوب گلف را میتوان جای داد. صندلیهای عقب با نسبت 40/20/40 نیز تا شده تا بتوان فضای بیشتری برای بارهای حجیم به دست آورد.
سانتافه اسپرت 2017 مجهز به یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو با قدرت خروجی 240 اسب بخار است. به صورت استاندارد در این مدل حالتهای قابل انتخاب رانندگی اسپرت، اقتصادی و عادی قابل انتخاب میباشند. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته خودکار با امکان شیفت دستی استفاده شده است. برآوردهای EPA برای مصرف سوخت این مدل نشان از مصرف 12.4 لیتری در شهر و 9.8 لیتری در بزرگراه دارند.
با این پیشرانه قدرتمند، این خودرو با کراس اوورهای کوچکتر و سبکتر نیز میتواند به خوبی رقابت نماید. تنها تأخیر توربو در زیر فشار زیاد کمی به چشم میآید. در حالت رانندگی عادی، نیروی موتور برای هر وضعیتی بیش از حد نیاز است. رانندگی با این خودرو مفرح است اما در مجموع امتیاز 6 از ده به رانندگی و دینامیک آن تعلق میگیرد.
سانتافه اسپرت در حال حاضر مجهز به فناوری ترمز اضطراری اتوماتیک به صورت استاندارد با قابلیت تشخیص عابر پیاده است. این ویژگی میتواند از نظر ایمنی و کاهش امکان وقوع تصادف یک موهبت بزرگ باشد.
حتی با وجود چرخهای 19 اینچی بزرگ و تعلیق اسپرت، این خودرو در سرعتهای بالا، سواری آرام و نرمی دارد. درواقع این خودرو بیشتر رفتاری لوکس دارد تا اسپرتی بنابراین به عنوان یک کراس اوور خانوادگی برای خانوادههای کم جمعیت مورد مناسبی میباشد.
منبع:
automoblog