النترا بعد از یک نسل با چهره برافروخته، اینک سیمای معقولتری یافته است. خودرویی که پیش از این احساس ارزان بودن و لرزش بدنه در دستاندازها را منتقل میکرد اینک بسیار پخته و بالغ شده است. به نظر میرسد که مهندسین و مدیران کرهای، صدای مشتریان النترا را به خوبی و وضوح شنیدهاند. هرچند نسل قبلی هم از عملکرد مناسبی در بخش فنی برخوردار بود اما اکنون میتوان گفت که از جمیع جهات این خودرو، کاملتر شدهاند.
اصلاحات سیستم تعلیق النترا همراه با شاسی بسیار مستحکمتر و مصرف سوخت اقتصادیتر کاملاً نشان از تجهیز این خودرو دارند.
پیشرانه النترا یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر 147 اسبی و 132 پوند فوتی است. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته خودکار با امکان شیفت دستی بهره گرفته شده است. آشکار است که چنین پیشرانهای ویژگیهای اسپرتی نخواهد داشت. اما شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت در 8.5 ثانیه و شتاب جانبی قابل تحمل 0.83 جی نشان از این دارد که این خودرو از ویژگیهای دینامیکی قابل اعتنایی برخوردار گشته است.
به مانند بسیاری از خودروهای رقیب در این کلاس پر جمعیت نظیر تویوتا کرولا، هوندا سیویک و مزدا 3، النترا نیز به عنوان یک سدان میان سایز به بسیاری از تجهیزات رفاهی که قبلاً تنها در خودروهای گرانتر و لوکستر دیده میشد مجهز شده است. به عنوان مثال میتوان به رادار کروز و سیستم نگه داشتن خودرو در لاین جاده و چراغهای جلوی HID اشاره نمود.
البته نسخه تست شده از نوع لیمیتد و با قیمت 27 هزار 710 دلار بود که هم قیمت یک سوناتا میباشد. برای کاهش هزینه میتوان از پکیج فناوری آن با هزینه 2500 دلار شامل سانروف، ناوبری و سیستم صوتی پیشرفته دست کشید. پکیج آلتیمیت هم شامل مواردی فانتزی به قیمت 1900 دلار است. پس میتوان با حدود 23 هزار دلار خودرویی با صندلیهای چرمی و رینگ 17 اینچی و صندلی راننده الکتریکی دریافت نمود.
فضای کابین این خودرو جادار بوده و راحت است. قظعا این بهترین النترایی است که تاکنون ساخته شده و باید دید در برابر رقبای تا دندان مسلح چگونه عمل میکند.