1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بزرگداشت 30 سالگی ب‌ام‌و M3 با مدل‌های خاص

بزرگداشت 30 سالگی ب‌ام‌و M3 با مدل‌های خاص

17 خرداد 1395
  • 0

بازار ژاپن نسخه‌های جدید i8 و M6 را دریافت خواهد کرد.

ب ام و m3

ب‌ام‌و 4 مدل مخصوص را رونمایی کرده که دربردارنده‌ی 2 مدل M3، یک نسخه‌ی i8 و یک M6 است. به منظور بزرگداشت سی‌امین سالگرد تولد M3 افسانه‌ای، این خودروساز باواریایی دو نسخه‌ی خاص را عرضه کرده که عبارت‌اند از: “30 Years M3” و نسخه‌ی انحصاری انگلستان به نام M3 30 Jahre با تعداد تولید محدود 30 دستگاه!

مدل 30 Years M3 در تیراژ 500 دستگاهی برای کل بازارهای ساخته خواهد شد و منحصراً با رنگ متالیک Macao Blue عرضه خواهد شد، رنگی که برای اولین بار نسل اول E30 M3 با آن معرفی شده بود. دیگری ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مدل عبارت‌اند از پکیج مسابقه‌ای به‌صورت استاندارد که قدرت پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو را به 450 اسب بخار افزایش می‌دهد، سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، صندلی‌های M اسپورت، لوگوی 30 Years M3 در رکاب درهای جلو و بخش بالایی صندلی‌های جلو، کابین تمام چرم Merino و رینگ‌های آلیاژی و سبک‌وزن 20 اینچی. هر دو گیربکس 6 سرعته دستی و 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز قابل سفارش هستند.

همانند مدل 30 Years M3، مدل M3 30 Jahre نیز پکیج مسابقه‌ای و پیشرانه‌ی 450 اسب بخاری را دریافت می‌کند و از ویژگی‌هایی چون رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی و سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر سود می‌برد. این نسخه‌ی خاص تنها با رنگ متالیک نقره‌ای یخ‌زده قابل سفارش است و به‌صورت استاندارد از سیستم اگزوز اسپورت M استفاده می‌کند. بخش‌هایی که در آن‌ها از فیبر کربن استفاده شده عبارت‌اند از اسپلیتر جلو، قاب آینه‌ها، دیفیوزر عقب و اسپویلر عقب که به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود.

داخل کابین نیز جزئیات زیادی بکار رفته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به صندلی‌های اسپورت M، کمربندهای ایمنی با نوارهای رنگی M، لوگوی M3 30 Jahre در رکاب‌ها و صندلی‌های جلو و چرم Merino اشاره کرد. تنها گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک در این نسخه قابل سفارش است. دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو عبارت‌اند از ترمزهای کربن سرامیکی، چراغ‌های جلوی LED و تطبیق شونده، هدآپ دیسپلی، دوربین دید اطراف و ورود و استارت بدون کلید.

ب‌ام‌و در ژاپن دو مدل مخصوص را عرضه خواهد کرد که یکی i8 Protonic Red Edition بوده و دیگری M6 Celebration Edition است که مدلی برای جشن گرفتن 100 سالگی برند است. در مجموع تنها 20 دستگاه از مدل خاص i8 ساخته خواهد شد. تجهیزات استاندارد این خودرو دربردارنده‌ی رنگ قرمز خاص بدنه، رینگ‌های 20 اینچ خاکستری، چراغ‌های لیزری و نمای داخلی مشکی/قرمز است.

نسخه‌ی خاص M6 نیز تنها به 13 دستگاه محدود بوده و با پکیج مسابقه‌ای استاندارد عرضه خواهد شد که قدرت خروجی پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو را از 560 اسب بخار به 600 اسب بخار و گشتاور را از 677 نیوتون متر به 700 نیوتون متر افزایش خواهد داد. تجهیزات استاندارد این خودرو نیز عبارت‌اند از ترمزهای کربن سرامیک، رینگ‌های سبک‌وزن 20 اینچی، نمای داخلی چرم Merino و قطعات فیبر کربنی از قبیل پوشش آینه‌های جانبی، اسپویلر و دیفیوزر عقب. این مدل خاص تنها با رنگ زرد آستین عرضه خواهد شد. نسخه‌ی خاص M6 نیز تنها به 13 دستگاه محدود بوده و با پکیج مسابقه‌ای استاندارد عرضه خواهد شد که قدرت خروجی پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو را از 560 اسب بخار به 600 اسب بخار و گشتاور را از 677 نیوتون متر به 700 نیوتون متر افزایش خواهد داد. تجهیزات استاندارد این خودرو نیز عبارت‌اند از ترمزهای کربن سرامیک، رینگ‌های سبک‌وزن 20 اینچی، نمای داخلی چرم Merino و قطعات فیبر کربنی از قبیل پوشش آینه‌های جانبی، اسپویلر و دیفیوزر عقب. این مدل خاص تنها با رنگ زرد آستین عرضه خواهد شد.

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

ب ام و m3

منبع: پدال



نظرات