ورود
رنو در نسل اول و دوم مگان، مدلهای مختلفی از این خودرو که عبارت بودن از سدان، هاچبک 5 در، هاچبک 3 در/کوپه، استیشن و کانورتیبل را عرضه میکرد؛ اما در نسل سوم خبری از نسخهٔ سدان نبود. از سوی دیگر این خودروساز فرانسوی در سال 2009 سدان کامپکتی را بانام فلوئنس و بر روی پلت فرم مشترکی با مگان عرضه نمود. حال رنو قصد معرفی نسل دوم فلوئنس را دارد ولی گویا این خودرو همانند گذشته دوباره بانام مگان سدان به بازار خواهد آمد زیرا رندرها و تصاویر جاسوسی منتشرشده از آن، نشان از شباهت فراوانش با نسل چهارم مگان دارد.
بعلاوه بهتازگی یک مجلهٔ متعلق به جمهوری چک چند تصویر از دفترچه راهنمای جانشین فلوئنس منتشر کرده است که این احتمال را قویتر میکند؛ زیرا تصاویری که در این دفترچه راهنما دیده میشود شباهت فراوانی به نسل جدید مگان داشته و بهاحتمال فراوان نسل آیندهٔ فلوئنس تحت عنوان مگان سدان عرضه خواهد شد.
به نظر میرسد سدان کامپکت جدید رنو با 4.63 متر طول، 1.58 متر عرض و 1.44 متر ارتفاع، 8 میلیمتر طول و 21 میلیمتر عرض بیشتری نسبت به فلوئنس دارد درحالیکه ارتفاع آن 35 میلیمتر کمتر است. بعلاوه بافاصلهٔ بین دو محور 2.71 متر، 9 میلیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری از فلوئنس دارد. در این دفترچه هیچ اشارهای به ظرفیت صندوق بار خودروی جدید نشده است اما احتمالاً بزرگتر از صندوق بار 530 لیتری فلوئنس خواهد بود.
حال که صحبت از صندوق بار شد شایانذکر است که احتمالاتی در رابطه بااینکه این سدان کامپکت جدید بهصورت لیفت بک (همانند سیتروئن زانتیا و پراید 141) خواهد بود، وجود داشت و بسیاری امیدوار بودند که رنو از شیوهٔ لیفت بک استفاده کند؛ اما متأسفانه با توجه به تصاویر منتشرشده، این خودرو لیفت بک نخواهد بود که این اصلاً اتفاق خوبی نیست زیرا طراحی لیفت بک بهطور قابلملاحظهای کاربردیتر است و بسیاری از خریداران، یک سدان لیفت بک را بر یک سدان سنتی ترجیح میدهند.