نسخهٔ نهایی و تولیدی اولین وانت جهانی رنو بهصورت رسمی رونمایی شد. این وانت فرانسوی که آلاسکان نام دارد بر پایهٔ پلت فرم نیسان ناوارا ساختهشده درحالیکه طراحی آن تقریباً با نسخهٔ کانسپت که سال گذشته معرفی شد یکسان است.
جلوپنجرهٔ بزرگ و طراحی عضلانی، چهرهای بسیار جذاب به این وانت دادهاند و LEDهای روشنایی در روز C شکل این تصویر را کامل میکنند. بهعلاوه شانههای پهن و تنومند آلاسکان، بهطور کامل هیبت یک وانت سختکوش را برای بیننده تداعی میکنند.
در زیر کاپوت آلاسکان یک پیشرانهٔ 2.3 لیتری توئین توربودیزل dCi نهفته است که در دو نسخهٔ 160 و 190 اسب بخاری قابل سفارش است. رنو به جهت از بین بردن تأخیر توربو، از یک توربوی کوچک جهت کار در دور موتور پایین و یک توربوی بزرگ برای دور موتور بالا استفاده کرده است.
بسته به هر بازار، رنو یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری بنزینی با 160 اسب بخار قدرت و یک واحد دیزل 2.5 لیتری با دو سطح قدرت 160 و 190 اسب بخار را نیز برای آلاسکان تدارک دیده است. خریداران میتوانند این وانت را با یک گیربکس 6 سرعتۀ دستی و یا 7 سرعتۀ اتوماتیک به همراه سیستم انتقال قدرت دوچرخ یا چهارچرخ محرک سفارش دهند.
مدل چهارچرخ محرک به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز است که هر یک از چرخها که دچار هرزگردی شوند را بهصورت مجزا با استفاده از ترمز کنترل کرده و درنتیجه کشش خودرو بهبود خواهد یافت. علاوه بر این رنو یک قفل دیفرانسیل مکانیکی را نیز برای آن ارائه کرده است که در مسیرهای آفرود و ناهموار واقعاً به کار میآید.
سازنده وعده داده که آلاسکان با فاصله از سطح زمین 23 سانتیمتری برای نیازهای طیف گسترده از افراد مناسب خواهد بود. ازجمله شرکتها و کاربران خصوصی. همچنین رنو ادعا میکند که آلاسکان با ظرفیت بکسل 3.5 تن یکی از بهترینهای کلاس خود است.
در داخل نیز یک صفحهنمایش رنگی 5 اینچی در میانهٔ داشبورد به چشم میخورد درحالیکه در برخی از کشورها یک صفحهنمایش 7 اینچی به همراه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز در دسترس خواهد بود. سیستم دید اطراف به کمک چهار دوربین، نمایی 360 درجه از اطراف آلاسکان را بنمایش درمیآورد که کمک شایانی به راننده هنگام مانور دادن و حرکت در سرعتهای پایین در هر دو مسیر آنرود و آفرود میکند.
رنو آلاسکان که در سه کارخانه در کشورهای مکزیک، اسپانیا و آرژانتین تولید خواهد شد، ابتدا در کلمبیا عرضهشده و پس از مدت کوتاهی در دیگر بازارهای آمریکای جنوبی به فروش خواهد رسید. همچنین رنو برنامهٔ عرضهٔ آن در کشورهای آفریقایی و اروپا را نیز دارد. آلاسکان فعلاً در اروپا با فولکسواگن آماروک بهعنوان رقیب مستقیم روبرو است درحالیکه بهزودی مرسدس بنز GLT نیز به جمع وانتهای اروپایی خواهد پیوست.