از زمانی که تویوتا فور رانر در سال 1985 برای نخستین بار ظاهر شد، مشتریان فرصتی برای تجربههای بزرگ خارج از جاده را با اتومبیلی بزرگ و خانوادگی پیدا کردند. طراحی بدنه روی فریم یا به قولی، شاسی دار برای مسیرهای ناهموار ایده آل بود. در عین حال اکنون میتوان پکیجهای TRD را برای افزودن قابلیتهای آفرود کامل به این خودرو نیز به خدمت گرفت.
فوررانر با پکیج آفرود TRD بهترین عملکرد را بدون توجه به نوع مسیر ارائه میکند. دیفرانسیل عقب با قفل الکترونیکی و سیستم کنترل خزش تویوتا برای ارائه کشش اضافی نیز امکان مانور در محیطهای دشوار با سرعت ثابت را میسر میکند. در این حالت با کنترل خودکار نیروی موتور و گاز و ترمز، راننده تنها نیاز به تمرکز روی مسیر داشته و نیازی به گاز دادن یا ترمز ندارد.
سیستم تعلیق اصلاح شده این مدل نیز برای آفرود بهینه شده است. مخصوصاً زاویه ورود و خروج از شیب بهبود یافته است. تعلیق پویا در سرعتهای پایین ثبات بهتری داشته و فاصله از زمین و عوارض مسیر را کنترل میکند.
بعلاوه سیستم ضد لغزش برای مسیرهای مختلف ناپایدار نظیر شن و ماسه، گل و لای و خاک تنظیمات مناسبی را اعمال میکند. تغییرات دیگری نیز در ظاهر و تجهیزات این خودرو دیده میشود ازجمله کنسول وسط با طرح فیبر کربنی و نشانهای TRD در جایجای خودرو. به گفته تویوتا، 90 درصد از فور رانر هایی که در دهه گذشته تولید شدهاند، همچنان در حال استفاده هستند و این نشان از قابلیت اطمینان و دوام بالای این خودروها مخصوصاً در شرایط سخت دارد.
منبع:
automoblog