ورود

توضیح احساس مابین یک هاچبک اسپرت و یک SUV بسیار مشکل است. این چیزی است که شما در خودروی GLA250 درک خواهید کرد. در واقع این خودرو ویژگیهای هاچبک اسپرتی کلاس A را با ارتفاع یک کراساوور ادغام نموده است. خریداران نیز امروزه نشان دادهاند که به چنین ایدههایی بیشتر از یک خودروی کلاسیک توجه نشان میدهند. دقیقاً به همین دلیل است که اینفینیتی نیز عرضه نسخه هاچبک Q30 را قربانی نسخه بلندقامتتر QX30 نمود که البته جالب اینکه آن خودرو نیز از همین پلتفرم مشترک با GLA سود میبرد.
از نگاه ظاهری، GLA شامل تعلیقی بلندتر و نشانههایی از خودروهای SUV برای مسیرهای ناهموار است. اما دقیقاً اینگونه نیست. موقعیت صندلی راننده و حجم کابین و پنجرههای کوتاه نشان از مبالغه در این امر دارند و بیشتر میتوان این خودرو را یک هاچبک دانست.
نسخه فورماتیک GLA250 قیمتی معقولانه دارد. بهای این خودرو از 35 هزار دلار شروع میشود. البته سفارش آپشن های متنوع به خوبی میتواند تا 10 هزار دلار دیگر از سرمایه شما را جذب کند. نسخه تست شده از پکیج AMG با قیمت 2300 دلار سود میبرد که شامل چرخهای 19 اینچی و کالیپرهای ترمز رنگی و تغییرات ظاهری در بدنه ویژه AMG میشود. دوربین دید عقب و سیستم هشدار برای نقاط کور نیز 460 و 550 دلار هزینه دارند که ضروری به نظر میرسد. سقف پانوراما نیز 1480 دلار و سیستم پشتیبانی از کارپلی اپل 350 دلار دیگر هزینه دارند.
در زیر کاپوت این مدل یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو قرار دارد که 208 اسب بخار نیرو تولید مینماید. یک گیربکس جالب هفت سرعته خودکار با امکان شیفت دستی از روی فرمان نیز به این موتور جفت شده است. سیستم فورماتیک هم نیرو را به هر دو محور و چهار چرخ منتقل میکند. شتاب صفر تا صد این مدل به 7.1 ثانیه میرسد اما با استفاده از تابع لانچ کنترل به راحتی میتوان به رقم 6.1 ثانیه دست یافت که به مان اندازه گلف GTi البته با گیربکس شش سرعته دستی است. برای رسیدن به چنین شتاب مطلوبی باید حالت اسپرت را انتخاب و سیستم کنترل کشش را خاموش نموده و حالت تعویض دنده را به دستی تغییر و با رساندن دور موتور به 3200 و فشردن همزمان ترمز، آماده پرتاب شد. تنها رقبای معدودی قادرند به چنین عملکردی دست یابند و به عنوان مثال BMW X1 میتوان شتاب 6.4 ثانیهای را با وجود 20 اسب بخار اضافی کسب کند.
پنج حالت رانندگی برای این خودرو قابل انتخاب میباشند. اسپرت، راحت، انفرادی، اقتصادی و آفرود. البته در ظاهر تنها تفاوتهای ظریفی در صدای خروجی از موتور و پاسخ دریچه گاز احساس میشود.
GLA250 پلتفرم مشترکی با CLA دارد و از همان سیستم تعلیق نیز سود میبرد که استواری و دینامیک خوب آن را در پیچهای جاده در پی دارد.
کابین خودرو با کیفیت و درجه یک به نظر میرسد. داشبورد پر از ظرافت و جزئیات و مجلل است. صندلی راننده نیز تنظیمات گستردهای دارد. هرچند کمی بیش از حد سفت است. فضای صندلی عقب نیز برای دو بزرگسال اندکی کوچک به نظر میآید. این موضوع شاید به دلیل شیب ستون C باشد که به دلیل زیبایی و به قیمت از دست رفتن فضای داخلی در نظر گرفته شده است. بنابراین افراد بلند قامت این خودرو را مخصوصاً برای مسافتهای طولانی، راحت نخواهند یافت.
مرسدس GLA250 ویژگیهای متنوع و جالبی را ارائه میکند. ابعاد جمع و جور و ظاهر یک کراساوور و انتقال نیرو به هر چهار چرخ و عملکرد مطلوب در جاده و کابین لوکس با یک نام تجاری معروف که میتواند خریداران را به سوی آن جذب نماید. با وجودی که این سؤال باقی است که این خودرو یک کراساوور یا هاچبک است اما در نهایت این پاسخ وجود دارد که این یک بنز است.
منبع:caranddriver




