بیوک از جمله خودروهایی است که طرفداران قدیمی زیادی در کشورمان دارد. با این حال پس از یک دوره نزول در پی ورشکستگی جنرال موتورز، این برند با کمک بازار بزرگ چین، احیا شده است. هرچند اکنون بسیاری از خودروهای بیوک تنها مدلهای اوپل آلمان با تغییر نشان و لوگو هستند و نه چیزی بیشتر.
اکنون جنرال موتورز برای احیای بیوک با کمک اوپل جدیت بیشتری به خرج میدهد. خودروهایی چون ریگال و GS جدید برای ارتقای تصویر این کمپانی در سراسر جهان نقشی عمده داشتهاند.
ترکیب جدید خودروهای بیوک نسبت به یک دهه پیش کاملاً متفاوت است. در این میان لاکراس 2017 نیز نمایانگر دور ریختن کلیشههای قدیمی و روی آوردن به کالبدی مدرن و سرگرم کننده است.
جنرال موتورز برای لاکراس همان نسخهای را پیچیده که در مورد کادیلاک CTS و شورولت کامارو به کار برده بود و آن کاهش وزن و رژیم لاغری است. این خودرو روی پلتفرم توسعه یافته اپسیلون II بنا شده که با شورولت مالیبوی جدید مشترک است. به گفته بیوک این خودرو نسبت به قبل تقریباً 135 کیلوگرم سبک وزنتر شده است.
برخلاف شورولت مالیبو که به پیشرانهای چهار سیلندر 2.0 لیتری محدود گردیده، بیوک لاکراس از یک موتور 6 سیلندر خورجینی 3.6 لیتری کلاسیک که با کامارو و کادیلاک CTS نیز مشترک است سود میبرد. این موتور به روز رسانی شده قادر است 305 اسب بخار نیرو و 268 پوند فوت گشتاور تولید نماید. هرچند این ارقام تنها اندکی نسبت به موتور نسل قبلی بالاترند اما وزن کمتر و اسب بخار بیشتر در مجموع باعث عملکرد بهتر و در عین حال مصرف سوخت بهینهتر خودرو میشوند.
این موتور با یک گیربکس 8 سرعته خودکار جدید جفت میشود که با شیفت الکترونیکی دقیق همراه است و یک سیستم استارت/استاپ نیز آن را همراهی میکند.
طراحی خارجی بیوک لاکراس 2017 بیشتر یک تکامل ظریف ست تا انقلاب و در اصل DNA طراحی سنتی بیوک در آن همچنان دیده میشود. جلوپنجره جدید هرچند برخلاف سالهای دور از حجم کروم آن کاسته شده، اما به شدت تحت تأثیر طراحی نسخه کانسپت اونیر قرار دارد. سپرهای پهن و چراغهای روزتاب LED نیز به زیبایی کار افزودهاند. ابعاد خودرو نسبت به سلف آن اندکی رشد یافته است. اما مهمترین وجهان افزایش فاصله بین دو محور به میزان 7.5 سانتی متر است که باعث افزایش فضای سرنشینان در داخل کابین شده است.
در مقابل اگر طراحی بدنه تنها به تکامل و اصلاحات ظریف خلاصه میشد، در مورد کابین باید این تغییرات را انقلابی قلمداد نمود. بیوک لاکراس در سه نسل تولید شده و طراحی کابین نسل فعلی کاملاً آن را جوان و مدرن نشان میدهد. در مورد مدلهای قبلی میشد کابین را با تویوتا و هیوندای مقایسه کرد اما اینک این طراحی بیشتر در حد و اندازه کادیلاک و لکسس است. پنلهای داخلی از جنس مواد نرم پوشیده شدهاند و به خوبی با فناوریهای مدرن ارتباطی تجهیز شدهاند. یک نمایشگر 8 اینچی لمسی، در کنسول وسط میدرخشد. خوشبختانه کلیدهای فیزیکی نیز برای سیستم تهویه درنظر گرفته شدهاند. ویژگیهای اختیاری این خودرو شامل تهویه مناسب برای صندلیها و ماساژور صندلیهای جلو و فرمان با تنظیم الکتریکی و سایبان عقب الکتریکی و سیستم تهویه مطبوع خودکار دو ناحیهای و یک سیستم صوتی پیشرفته رده بالای Bose میشوند.
عایقبندی مناسب کابین باعث گردیده تا لاکراس یکی از ساکتترین کابینها را داشته باشد. حذف الکترونیکی نویزها، عایقبندی آکوستیک گلگیرها و دربها و شیشه جلوی خودروی با روکش عایق به این هدف کمک کردهاند.
در لاکراس 2017 به دینامیک خودرو نیز توجه ویژهای شده است. سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ، اختیاری است. چرخهای بزرگ 20 اینچی نیز به صورت آپشن ارائه میشوند. هرچند چرخهای مدل پایه، 18 اینچی میباشند. سیستم تعلیق با کمک کنترل مداوم میرایی و تنظیم و کنترل دامپرها و کمک فنرها در هر دو میلی ثانیه به کیفیت سواری افزودهاند.
در این خودرو همچنین فناوریهای کمکی نظیر پارک خودکار عمودی یا دوبل، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو همراه با سیستم تشخیص عابران و هشدار خروج از خط جاده، سیستم نگه داشتن خودرو در بین خطوط و اتصال به اینترنت پر سرعت و وای فای پشتیبانی از سیستمهای اندروید اتو و کارپلی اپل را خواهید یافت.
با این تفاسیر، بیوک لاکراس راه خود را یافته است و میتواند همچنان در بازار به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد.
منبع:automoblog