1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به آستون مارتین DB11

نگاهی به آستون مارتین DB11

22 مرداد 1395
  • 0

آستون مارتین DB11 را باید آغازگر فصل تازه‌ای در این شرکت انگلیسی دانست. این نخستین محصول آستون مارتین در دومین قرن از دوره حیات انها محسوب می‌شود. طراحی DB11 یکی از زیباترین طراحی‌ها را به نمایش می‌گذارد. سبک قدرتمند و موقران با ویژگی‌های اسپرتی درهم آمیخته است.

 نگاهی به آستون مارتین DB11

هرچند امضای طراحی آستون مارتین از روی چراغ‌ها و جلوپنجره منحصر به فرد خودرو به خوبی شناخته می‌شود اما نوآورهایی چون ستون‌های مشکی رنگ A و C و سقف شیب دار و هواکش‌های جانبی آبشش مانند و اسپویلر مخفی عقب، ترکیبی مدرن را خلق نموده‌اند.

در زیر درب هودان یک موتور 12 سیلندر خورجینی جدید آرمیده که 5.2 لیتر حجم دارد و وقتی بیدار شود به اندازه 600 اسب، نیرو خواهد داشت. این موتور که قدرتمندترین پیشرانه تاریخ استون مارتین محسوب می‌شود مجهز به توربو شارژر دوقلو نیز بوده و گشتاوری 700 نیوتن متری تولید می‌نماید.

 نگاهی به آستون مارتین DB11

با اتصال این موتور به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF می‌توان شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه‌ای را با این خودروی کوپه لوکس تجربه نمود. نهایت سرعت خودرو نیز به 320 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در این خودرو آستون مارتین از فرمان الکتریکی، حالت‌های رانندگی قابل انتخاب و دامپرهای تطبیقی بهره برده تا دامنه وسیعی از حالت‌های پویای رانندگی را بتوان با آن تجربه نمود.

 نگاهی به آستون مارتین DB11

این خودرو روی ساختاری سبک‌تر و در عین حال قوی‌تر از جنس آلومینیوم بنا شده است. بعلاوه عملکرد آئرودینامیکی خودرو نیز بهبود چشمگیری را نشان می‌دهد.

داخل کابین با همکاری‌های مرسدس به آخرین فناوری‌ها مجهز شده است. یک نمایشگر 12 اینچی TFT برای داشبورد روبروی راننده و یک نمایشگر 8 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی در داشبورد مرکزی نصب شده‌اند. این نمایشگر دوم از یک پد لمسی و همچنین از ژست‌های حرکتی پشتیبانی کرده و دستور می‌گیرد. همان گونه که از آستون مارتین انتظار می‌رود، کابین با بالاترین کیفیت ساخته شده و بنا به سفارش مشتریان با رنگ‌ها، طرح‌ها و دوخت‌های متفاوت قابل دریافت است.

 نگاهی به آستون مارتین DB11

قیمت‌گذاری آستون مارتین DB11 در ایالات متحده از 212 هزار دلار شروع می‌شود. انتظار می‌رود که قبل از پایان سال 2016، تحویل این خودرو به مشتریان آغاز گردد.

منبع:carscoops



نظرات