در حالی که فروش فورد موستانگ از دو رقیب دیرینه خود یعنی شورولت کامارو و داج چلنجر پیش است اما در ردههای بالاتر، خودرویی چون داج هلکت، یکهتاز بوده و رقیبی شایسته از سوی فورد در پیش روی خود نمیبیند. فروش داج اکنون از کامارو نیز سبقت گرفته است اما هنوز فاصله زیادی با موستانگ دارد.
از سویی افراطیترین نسخه موستانگ را باید شلبی GT350 و GT350R دانست و هنوز جای خالی شلبی GT500 احساس میشود. اخیراً شورولت، کاماروی ZL1 را با قدرتی بیشتر از انتظار یعنی 650 اسب بخار به مصاف هلکت 707 اسبی فرستاده است.
حال باید دید برنامه موستانگ چیست. فورد میخواهد تا سال 2018 یک نسخه از موتور GT350 با حجم 5.2 لیتر را مجهز به توربوشارژر دوقلو نموده و به جنگ با رقبا بفرستد. این موتور 8 سیلندر با یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک جفت میشود که با کامارو یکسان است و به صورت مشترک بین فورد و جنرال موتورز توسعه یافته است. سرعت تعویض دنده این گیربکس حتی از گیربکس معروف و شاخص PDK پورشه نیز بیشتر است.
باید دید که نهایتاً مار کبری فورد میتواند بر ساحره تنومند داج فائق آید یا خیر.
منبع:carscoops