در سال 2017 دوج، یکی از افسانهایترین خودروهای خود و یادگار روزهای باشکوه گذشته را به مجموعه خانواده خودروهای تنومند خود یعنی چارجر و چلنجر اضافه نموده است. دیتونا که آخرین بار در نسخه 2013 در دسترس بود با الهام از داج چارجر دیتونا نسخه مسابقات ناسکار 1969 باله بزرگ عقب طراحی شده است.
همانند چلنجر T/A، چارجر دیتونا در تعدادی رنگهای انگشتشمار کلاسیک در دسترس است. مدل 2017 دیتونا در سپر جلو و عقب شبیه مدلهای SRT است اما طراحی منحصربهفرد آن شامل اسپویلر خاص عقب با رنگ مشکی مات و نوارهای مشکی پهن در قسمت عقب ماشین و روی کاپوت و سقف مشکی رنگ جلوه منحصربهفردی برای خودرو خلق نمودهاند.
دیتونا در زمان فروش در دو نسخه در دسترس خواهد بود که یکی معمولی و دیگری مدل 392 میباشند. مدل دیتونا از موتور 8 سیلندر V شکل 5.7 لیتری HEMI با قدرت 370 اسب بخار سود میبرد. دیتونا 392 هم مجهز به موتور 8 سیلندر 6.4 لیتری HEMI است که قدرت خروجی آن به 485 اسب بخار میرسد. هر دو موتور با یک نمونه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جفت میشوند. بعلاوه همانند چلنجر کوچه T/A هر دو موتور با فیلتر هوای مخروطی شکل و سیستم اگزوز با کارایی بالا ارائه میشوند.
دیتونا همچنین با یک پکیج ویژه برای سواری بهتر شامل سیستم تعلیق سفتتر و بهروزرسانی سیستم ترمز و سیستم سه حالته کنترل پایداری قابل خاموش کردن و نهایتاً لاستیکهای با عملکرد بالا قابل سفارش است.
چرخهای نسخه دیتونا به رنگ سیاه و با ابعاد 20 در 9 اینچی و با 12 پره بوده که با تایرهای گودیر ایگل F1 پوشیده شدهاند در حالی که نسخه 392 مجهز به چرخهای 12 در 9.5 اینچی و تایرهای پیرلی میباشند. این مدل اخیر مجهز به ترمزهای با شش کالیپر در جلو و 4 کالیپر در عقب از نوع برمبو میباشند.
در داخل دیتونا، ویژگیهای قابل تنظیم، صندلیهای گرم و سر شونده جلو و دوخت روکشها با تم طلایی و نشان دیتونا به چشم میخورند. ویژگیهای اضافی این مدل شامل فرمان قابل تنظیم، حافظه برای صندلی راننده، چراغهای HID جلو، چراغهای LED داخلی و سنسور عقب میباشند. مدل 392 هم به دینام 220 آمپری و سرعتسنج مدرج شده تا 180 مایل بر ساعت مجهز شده است.
چارجر دیتونا مدل 2017 با قیمت پایه 41225 دلار قابل سفارش است در حالی که برای مدل 392 باید 46 هزار دلار پرداخت نمود.
منبع:automoblog