پاگانی هوایرا یکی از منحصربهفردترین خودروهایی است که امروزه در دسترس قرار دارد.

این خودرو دومین مدلی است که توسط خودروساز ایتالیایی پاگانی ساخته شده و جایگزین مدل محبوب و زیبای پاگانی زوندا شده است. هر دو خودرو سریع و درگیر کننده بوده و از پیشرانهی 12 سیلندر مرسدس-ای ام جی و طراحی پیشرانه وسط استفاده میکنند. درحالیکه بحث و تردیدی دربارهی کارایی ساختههای پاگانی وجود ندارد، طراحی این خودروها نیز واقعاً دلچسب و دیدنی است. بنا به گفتهی هوراچیو پاگانی، مهندسی و طراحی خودروها دستبهدست میشود بنابراین به جرئت میتوان او را کارشناس زیباییشناسی در امر خودرو به حساب آورد.

ما گفتوگویی نسبتاً کوتاه با مؤسس این شرکت داشتیم تا نظر او دربارهی زیباترین خودروهای تمام ادوار را بپرسیم. این لیست بسیار سورپرایز کننده بوده اما واضح است که آقای پاگانی نظرات نرمی روی خودروهای ایتالیایی دارد. او حتی اشاره میکند که بسیاری از خودروهای موردعلاقهی او فراریهای دهه 60 هستند.
جگوار E تایپ

این خودرو یکی از معدود مدلهای غیر ایتالیایی در لیست آقای پاگانی است. E تایپ در سال 1961 معرفی شد و از طراحی پیشرانه در جلو و دیفرانسیل عقب استفاده نمود. پیشرانه از نوع 6 سیلندر 3.8 لیتری بود و توانایی تولید 265 اسب بخار قدرت را داشت. این خودرو چیزی بیش از وسیلهی زیبا است. بسیاری از طراحان طراحی این خودرو را به عنوان یک مرجع میشناسند بنابراین دیدن اینکه آقای پاگانی این خودرو را نیز در لیست آورده جای تعجبی ندارد.



لامبورگینی میورا

امسال این خودرو پنجاهمین سالگرد تولد خود را جشن میگیرد. بسیاری از مالکان میورا با افتخار این خودروی اسپورت ایتالیایی را در هفته خودروی مونتری به نمایش میگذارند. میورا تاریخچهای جالب به عنوان یکی از اولین خودروهای پرفورمنس و پیشرانه وسط داشته است. اساساً این خودرو واژهی سوپرکار را وارد ادبیات خودرویی کرده بنابراین دیدن این خودرو در این لیست چندان تعجببرانگیز نیست.



مرسدس بنز 300SL گالوینگ

مرسدس بنز 300SL گالوینگ یکی دیگر از خودروهای نمادین است اما نسبت به دیگر خودروها از نظر طراحی اعتبار کمتری در نزد طراحان دارد. این خودرو احتمالاً توسط مهندس کارخانهی آقای پاگانی صورت گرفته زیرا وقتی 300SL معرفی شد، سریعترین خودروی تولیدی در دسترس بود. سقف سرعت 258 کیلومتر در ساعت این خودرو امروز نیز احساسبرانگیز است و پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری آن یکی از اولین نمونههایی بوده که از تزریق مستقیم استفاده میکرده است.300SL به خاطر دربهای منحصربهفرد گالوینگ خود مشهور است و شما میتوانید الهام گرفتن از این مورد را در دربهای مدل هوایرا ببینید.



دی توماسو پانترا

پانترا یکی از خودروهایی است که بیشترین سو تفاهم دربارهی تاریخچهی خودروهای سوپرکار دربارهی آن وجود دارد. ترکیب ظاهر ایتالیایی با پیشرانهی 8 سیلندر آمریکایی چیزی است که نمیتوان به آسانی از کنارش گذشت. خوشبختانه آقای پاگانی کسی نیست که این فاکتور جذاب را رد کند و او این خودرو را یکی از زیباترین مدلهای تمام ادوار مینامد. حضور این خودرو در این لیست قطعاً یکی از بزرگترین سورپرایزهای پاگانی است.



لامبورگینی کانتاش

“وحشی” میتواند کلمهای عالی برای توصیف کانتاش باشد. آخرین خودرویی که هوراچیو پاگانی در این لیست ذکر کرده باز هم ساختهی لامبورگینی است. شما هوایرا را هم میتوانید با لقب وحشی توصیف کنید اما واضح است که کانتاش اولین بار اینگونه بوده است. کانتاش در اواسط دهه 70 میلادی با پیشرانهای 12 سیلندر عرضه شد. اگرچه که شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت کانتاش در مقایسه با هوایرا خندهدار است اما هر دو خودرو به عنوان یکی از منحصربهفردترین خودروها شناخته شدهاند.



ویدئو کوتاهی از فضای داخلی پاگانی هوایرا
منبع: autoguide