بخش N اسپرت هیوندای در نمایشگاه پاریس سمت دیگر سکه خود را به نمایش درآورد. یک مدل مسابقه ای بر اساس نسل جدید i30 که به یک موتور ۴ سیلندر توربو با قدرت ۳۷۵ اسب بخار مجهز است.
گلگیرهای برآمده، باله بزرگ در زیر سپر جلو و یک باله پهن در انتهای سقف نشان از آمادگی RN30 برای حضور قریب الوقوع در مسابقات اتومبیلرانی دارد.
موتور ۲ لیتری توربو آن همانطور که گفته شد میتواند ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۳۳ فوت پوند گشتاور تولید کند. یک توربوشارژر بزرگ و قدرتمند میتواند قدرت مورد نیاز را در کمترین زمان تولید و به گیربکس بفرستد.
گیربکس RN30 از نوع اتوماتیک دوکلاچه مرطوب میباشد که قدرت را توسط سیستم چهار چرخ متحرک به هر چهار چرخ ارسال میکند. نسخه خیابانی آن در صورت تولید میتواند در مسابقات رقیب جدی برای فورد فوکوس RS فایتر باشد.
آلبرت بیرمن مدیر بخش N اسپرت هیوندای درباره این کانسپت میگوید : « RN30 یک اتومبیل ایده آل هم در بخش های فنی و هم آئرودینامیک میباشد. این خودرو به زودی الهام بخش اولین مدل تولید انبوه از N اسپرت خواهد بود. »
به نظر میرسد مدلی که بیرمن درباره آن حرف میزند i30N باشد که احتمالا علاوه بر افزایش قدرت موتور سیستم انتقال نیرو نیز از دیفرانسیل جلو به چهار چرخ متحرک تغییر خواهد کرد.
i30N احتمالا مانند هر کانسپت دیگری بخش عمده ای از تجهیزات آئرودینامیکی RN30 کانسپت را نخواهد داشت. گفته میشود این خودرو سال آینده برای بازار اروپا و آسیا عرضه خواهد شد اما برنامه ای برای فروش آن در آمریکا هنوز اعلام نشده است.
منبع:دنیای خودرو