ورود
اوپل اینسیگنیا سرنوشت چندان محتومی در ایران پیدا نکرد و عرضه نامناسب و تبلیغات ناکافی، دستهای این برند محبوب را خالی گذاشت. با این حال جنرال موتورز اکنون در حال نوسازی نسل اینسگنیا و خانواده آن است. بعد از رونمایی از نسخه هولدن کومودور، بیوک ریگال و اکنون اوپل اینسیگنیا، این خانواده سدان یا فست بک را میتوان بدون پوششهای استتار جاسوسی مشاهده کرد. همان طور که انتظار میرود، تغییرات در این سه خودرو به تغییر آرم شرکتها و اندکی تریمها خلاصه میشود.
پلتفرم جدید این خودروها با کاهش وزن همراه بوده و البته با شورولت مالیبوی 2016 نیز مشترک است. این موضوع نشان میدهد که ما با خودروهایی بزرگ و البته اسپرت سروکار داریم. نسل جدید اینسیگنیا، کشیدهتر و با فاصله بین دو محور بیشتر است و البته ارتفاعان نیز کاهش یافته است.
علاوه بر نسخه پایه که نیروی موتور به چرخهای جلو منتقل میشود، گزینه چهار چرخ محرکه نیز در دسترس خواهد بود. یک کلاچ با کنترل الکترونیکی برای توزیع گشتاور بین اکسلها و محورها نیز درنظر گرفته شده است. برای بهبود هندلینگ، شاسی جدید با ویژگی FlexRide شامل ادغام تنظیمات کمک فنر و دامپرها، فرمان و دریچه گاز، حالتهای رانندگی قابل انتخابی نظیر استاندارد، تور و اسپرت را در اختیار قرار میدهد. البته یک حالت قابل تنظیم نیز وجود دارد که میتواند سبک رانندگی فردی را یاد بگیرد.
در مورد پیشرانه هنوز جزئیاتی اعلام نشده اما انتظار میرود موتور 4 سیلندر خطی در دو نسخه دیزلی و بنزینی و یک موتور 6 سیلندر خورجینی توربوشارژر برای این خودرو در دسترس باشند. نسخه OPC هم با موتور 2.8 لیتری V6 با توربوشارژر دوقلو قادر خواهد بود تا 325 اسب بخار نیرو و 321 پوند فوت گشتاور تولید کند. گیربکس اصلی، شش سرعته دستی است اما گیربکس هشت سرعته خودکار جدید جنرال موتورز نیز در دسترس خواهد بود. فروش این نسل جدید در مدت کوتاهی بعد از نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در اروپا آغاز خواهد شد.
منبع:
motorauthority