مرسدس رسماً برنامه اضافه نمودن نسخه All-Terrain به کلاس E جدید خود را اعلام کرد. عضو جدید خانواده E کلاس میتواند نسخهای چندمنظوره و با کاربری بالا خطاب شود که عملکردی مابین خودروی سدان، استیشن واگن و کراساوور دارد.
سبک بدنه واگن کلاس E جدید نیز اخیراً معرفی شده است. در حالی که مشتریان غیر اروپایی دیگر کمتر به واگنها توجهی نشان میدهند اما برای پر کردن خلأ مابین ایمن مدلها و شاسی بلندها، یک کلاس بدنه جدید در حال شکلگیری است که درواقع همان استیشنها با ویژگیهای آفرود و خارج از جاده بیشتر میباشند. آئودی آل-رود و ولوو کراس کانتری، مثالهای دیگری از این نوع خودروها هستند. مرسدس نیز با نسخههای All-Terrain این سبک را تجربه میکند.
مرسدس E کلاس All-Terrain به صورت استاندارد با سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا فورماتیک ارائه میشود. بعلاوه ارتفاع کف خودرو از زمین نیز 29 میلیمتر افزوده شده است. این فاصله شامل 15 میلیمتر ناشی از افزایش ارتفاع تعلیق بادی و 14 میلیمتر ناشی از استفاده از چرخهای بزرگتر و تایرهای کلفتتر میباشد. راننده میتواند پنج نوع حالت رانندگی مختلف را بسته به مسیر خود انتخاب کند که برای مسیرهای ناهموار میتواند راهگشا باشد.
در حالتی که سیستم All-Terrain فعال است، سیستم تعلیق تا سرعت 35 کیلومتر بر ساعت، 20 میلیمتر بدنه را بالاتر میبرد. سیستم ESP و ASR نیز برای کنترل انحراف عمل میکنند. راننده همچنین اطلاعاتی چون زاویه فرمان، سطح خودرو، زاویه و شیب مسیر و موقعیت ترمز و یک قطبنما را در مقابل خود خواهد یافت. مرسدس E کلاس All-Terrain در ابتدا تنها با یک گزینه پیشرانه و آن هم مدل E220 D دیزلی با موتور 191 اسبی چهار سیلندر و با یک گیربکس 9 سرعته خودکار ارائه میشود اما مدل E350 D با موتور شش سیلندر 254 اسبی نیز در ادامه قابل سفارش خواهد بود. به نظر شما خودروهای این سبک میتوانند جایی برای خود در میان شاسی بلندهای محبوب و استیشنهای کلاسیک باز کنند؟
منبع:carscoops