مدیرعامل سابق لامبورگینی یعنی استفان وینکلمن در آن زمان معتقد بود که زیر کاپوت خودروهای سنت اگاتا فقط باید پیشرانههای بنزینی وجود داشته باشد؛ اما شاید با حضور مدیرعامل جدید در این برند موضوع یاد شده تغییر کند.
طبق خبر منتشر شده از سوی اتوموتیونیوز رئیس لامبورگینی به ساخت سوپرکاری الکتریکی علاقه نشان داده است. با حرکت پرشتاب برند مادر یعنی فولکسواگن بهسوی خودروهای هیبریدی و کاملاً الکتریکی، شاید برندهای پرفورمنس و مخصوصاً لامبورگینی نیز به ساخت سوپرکاری الکتریکی روی بیاورند.
دومنیکالی مدیرعامل لامبورگینی در مصاحبهای گفت:
الکتریکی سازی توجه ما را به خود جلب کرده اما من انتظار ندارم که این امر در کوتاهمدت رخ دهد. ما باید واقعبین باشیم.
دومنیکالی میگوید اگر هم تصمیم بر ساخت لامبورگینی کاملاً الکتریکی داشته باشیم، در چند سال آینده آن را نخواهید دید.
قبلاً این کمپانی خبرهای منتشره دربارهی شاسیبلند اوروس پلاگین هیبریدی را تأیید کرده و گفته احتمال دارد آن را تا سال 2020 تولید کند. در کل خودروی کاملاً الکتریکی لامبورگینی هم حداقل تا سال 2025 به بازار نخواهد آمد.
اگرچه لامبورگینی هنوز نظری قطعی دربارهی سوپرکاری الکتریکی ندارد اما دیگر برند گروه فولکس یعنی آئودی ظاهراً برنامههایی برای رقابت با برندهایی چون مرسدس-ایامجی، استون مارتین و... دارد.
مدیرعامل آئودی راپرت استادلر گفته که شاید هایپرکاری الکتریکی یا هیبریدی را تا پایان دههی میلادی جاری تولید کنند.
این مدیر بلندپایه چیزی دربارهی قوای محرکهی این خودرو نگفته است و مشخص نشده که آیا از تکنولوژی خودروهای لمانز آئودی استفاده خواهد شد یا خیر. استادلر گفته است:
من به دنبال بررسی احتمالات استفاده از تکنولوژیهای جدید هستم.
منبع:motor1