جیلی GC6 اتوماتیک 1397-اکنون

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
خودروسازان بم
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی جیلی GC6 اتوماتیک
0 KM/H
حداکثر سرعت
0 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1498 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
وزن1132 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو/
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب/
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)105 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)146 نیوتن متر
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)70 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک45 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو10w40 SM
روغن مناسب برای خودرو 25w30 SM
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)4
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزسیستم ترمز ABS + EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبکاسه ای
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل میل پیچشی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت0 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)0 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
امکانات رفاهی جیلی GC6 اتوماتیک
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )راننده / سرنشین جلو
سیستم های امنیتی و حفاظتیمجهز به ایموبلایزر، قفل مرکزی و قفل کودک
سیستم فرمان و هدایت پذیریهیدرولیکی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع برقی
سیستمهای مولتی مدیادارای مانیتور 8 اینچی لمسی
سیستم صندلیهای جلوتنظیم دستی دارای صندلی چرمی
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی
سیستم شیشه ها4 شیشه برقی مجهز به گرمکن شیشه عقب
سیستم های سقفسانروف برقی
سیستم روشنایی جلودارای مه شکن مجهز به چراغ روشنایی روز daylight
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن
11 دقیقه


جیلی GC6 آخرین محصول کمپانی مطرح چینی جیلی در ایران است که ابتدا در نسخه الیت در سال 1396 توسط بم خودرو زیر مجموعه کرمان خودرو به بازار ایران عرضه شد، اما به دلیل ظاهر بسیار ساده و امکانات کم خیلی زود شرکت بم خودرو تصمیم گرفت نسخه فیس لیفت آن را با نام جیلی GC6 اکسلنت به بازار ایران بیاورد. کمپانی جیلی در ایران بخاطر عرضه محصولاتی همچون امگرند EC7 و X7 توانست سابقه خوبی را در ایران به جای بگذارد .

جیلی GC6 یک سدان اقتصادی است که در سال 2012 برای اولین بار رونمایی شد و پس از عرضه به بازار چین توانست فروش خوبی را در چین تجربه کند. جیلی GC6 با قیمت بسیار رقابتی به ایران رسید اما به دلیل بازاریابی نه چندان مناسب همچنین خدمات پس از فروش و پشتیبانی نامناسب نتوانست آنچنان نظر ایرانیان را جذب کند.

 

عکس جیلی GC6.jpg

 

بررسی طراحی ظاهری جیلی GC6

جیلی GC6 همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم یک سدان اقتصادی است بنابراین از نظر طراحی با خودروی پر زرق و برقی روبرو نیستیم. جیلی GC6 ابتدا در نسخه الیت به بازار آمد که با انتقادات زیادی از نظر طراحی روبرو شد و در نتیجه شرکت بم خودرو تصمیم به نسخه فیس لیفت این خودرو با نام جیلی GC6 اکسلنت گرفت.

در نمای جلوی جیلی GC6 اکسلنت با یک طراحی بروز و جسورانه روبرو هستیم. فرم چراغ‌های جلو به صورت چند وجهی و با خطوط تیز طراحی شده‌اند و گرافیک قابل قبولی نیز دارند. جلو پنجره جیلی GC6 به صورت کشیده، متصل به چراغ‌های جلو و مشبک قرار دارد که توسط چند خط کرومی تزئین شده و لوگوی جیلی نیز وسط آن قرار گرفته است. سپر خودرو به صورت یک تکه است و میزبان یک ورودی هوای دیگر که از وسط آن یک خط زاویه دار کرومی گذشته، چراغ‌های روز به صورت منحنی و دو قاب پلاستیکی زیر چراغ‌های روز است. سپر و کاپوت جیلی GC6 از حجم دهی های عمیق و زاویه‌داری تشکیل نشده و تنها دو خط خیلی کم عمق روی سپر واقع شده‌اند.

 

نمای جلو جیلی GC6.jpg

 

هنگامی که به نمای جانبی جیلی GC6 می‌رسیم اقتصادی بودن خودرو بیشتر به چشم می‌آید. خط شانه جیلی GC6 از چراغ جلو شروع شده، کاملا صاف و با گذشتن از بالای دستگیره‌ها تا چراغ عقب کشیده شده است. اندازه شیشه درب‌ها مناسب است و از این رو نور مناسب و فضای دید خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. آینه‌های جانبی خودرو چسبیده به درب طراحی شده که کمی شبیه به هیوندای اکسنت است. حجم دهی روی گلگیرهای جلو و عقب جیلی GC6 نیز باعث شده تا این خودرو کمی عضلانی به نظر برسد.

 

جیلی GC6 سفید.jpg

 

در نمای عقب جیلی GC6 کماکان با خودروی بی آلایشی روبرو هستیم. چراغ‌های عقب به صورت چهارگوش با زوایای نسبتا تیز و گرافیک داخلی قابل قبول طراحی شده‌اند. درب صندوق جیلی GC6 میزبان یک خط کرومی سرتاسری است که میان چراغ‌های عقب قرار گرفته و بالای آن لوگوی جیلی قرار گرفته است. طراحان جیلی GC6 محل نصب پلاک را به صورت بزرگ و کشیده پایین خط کرومی جای داده‌اند. سپر عقب این خودرو نیز به صورت دو تکه طراحی  شده و یک خط عمیق و صاف در بالاترین قسمت آن قرار گرفته است. بخش پایینی سپر عقب میزبان چراغ‌های دنده عقب به همراه چراغ‌های مه‌شکن است. نکته‌ای که البته در اکثر خودروهای اقتصادی رواج دارد بیرون زدن سنسور دنده عقب از بدنه است که ظاهر خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

سه رخ عقب جیلی GC6.jpg

 

بررسی مشخصات فنی جیلی GC6

جیلی GC6 مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1/5 تنفس طبیعی است که این موتور توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت موتور جیلی GC6 اکسلنت به چرخ‌های جلوی این خودرو بر عهده یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت جتکو ژاپن است. مصرف سوخت ترکیبی جیلی GC6 طبق اعلام رسمی شرکت در حدود 7/1 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب 0 تا 100 این خودرو نیز 13/5 ثانیه اعلام شده و همچنین ظرفیت باک سوخت این خودرو نیز 45 لیتر است.

 

موتور جیلی GC6.jpg

 

بررسی کابین و فضای داخلی جیلی GC6

زمان ورود به کابین جیلی GC6 اکسلنت فرا رسید. داخل کابین این خودرو را که نگاهی بیندازید متوجه تفاوت این نسخه با نسخه قبلی می‌شوید و با کابین به مراتب مدرن‌تر و جذاب‌تر روبرو هستید. یک مانیتور نسبتا بزرگ به همراه دکمه‌ها و کلیدهای کنترل سیستم مولتی مدیای خودرو وسط داشبورد قرار گرفته‌اند. بالای مانیتور نیز چند کلید مانند فلاشر به همراه یک فضای خالی تعبیه شده است. دو طرف نمایشگر خروجی‌های هوای تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته که با خطوط کرومی تزئین شده است. پخش پایینی داشبورد نیز قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع الکتریکی همراه با نمایشگر و زیر آن نیز ورودی USB و فندکی خودرو تعبیه شده است. غربیلک فرمان جیلی GC6 به صورت سه شاخه با خطوط کرومی طراحی شده که روی آن دکمه‌های کنترل سیستم صوتی خودرو قرار گرفته‌اند. از نکات مثبت کابین جیلی GC6 فرم D کات فرمان است که علاوه بر جلوه‌ای زیبا، فضای پا را نیز برای راننده بهتر کرده است. همچنین تریم داخلی کابین جیلی GC6 نیز به صورت دو رنگ طراحی شده که بر زیبایی کابین افزوده است. ساختار صندلی‌های این خودرو نیز مناسب است و فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می‌شود.

 

عکس داشبرد جیلی GC6.jpg

 

برش خودرو جیلی GC6.jpg

 

عکس صندلی های جیلی GC6.jpg

 

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی جیلی GC6

با توجه به اینکه جیلی GC6 یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود نباید انتظار زیادی از نظر امکانات رفاهی را از آن داشت. جیلی GC6 اکسلنت به امکاناتی نظیر:

تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، تنظیم صندلی‌ها به صورت دستی ، قفل مرکزی، گرمکن شیشه عقب، سانروف، حسگر پارک عقب، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، دی لایت، چراغ بدرقه فرمان هیدرولیک اسپرت، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، رهیاب، دوربین‌عقب، بلوتوث، usb ،کمربند ایمنی پیش کشنده، روکش صندلی چرمی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن مجهز شده است.

این خودرو از نظر ایمنی در رتبه خوبی قرار می‌گیرد. جیلی GC6 موفق شده 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین کسب کند. 

2 عدد کیسه هوا، قفل مرکزی، قفل کودک، سیستم قطع کننده سوخت هنگام تصادف و سیستم‌های ABS و EBD از امکانات ایمنی این خودرو است.

 

رودری چرمی جیلی GC6.jpg

 

صندلی عقب جیلی GC6.jpg

 

بررسی بازار و قیمت جیلی GC6

جیلی GC6 اکسلنت در اسفند ماه 1400 قیمتی حدود 410 میلیون تومان را با مدل 1398 در بازار صفر کیلومتر ها دارد. همچنین این خودرو بخاطر خدمات پس از فروش و رقبای مختلف در بازار ایران بازار دست دوم مناسبی را ندارد.

 

نتیجه گیری

جیلی GC6 اکسلنت نسخه فیس لیفت جیلی GC6 الیت است که در زمان عرضه بخاطر قیمت فوق العاده رقابتی، کم کم داشت در بازار ایران جا می افتاد اما بخاطر تحریم ها نتوانست حضور زیادی را در ایران تجربه کند و روند صعودی خود را از دست داد. این خودرو از نظر امکانات رفاهی، مشخصات فنی و ظاهر خودروی قابل قبولی است اما به دلیل عرضه محدود و خدمات پس از فروش ضعیف اصلا بازار خوبی ندارد و رقبایش وضعیت بهتری از این خودرو دارند.

 

نظرات کاربران
صادقی
صادقی
10 تیر 1400
سلام حدود ۴ماه است که این خودرو را خریدم . نزدیک ۴۰۰۰ کیلومتر داخل و خارج شهر مسافرت کرده ام . مصرف سوخت با کولر روشن کمتر از ۷ لیتر است . نرم و بی سر و صدا . در رنج قیمتی خود مناسب است . قبلا پژو ۲۰۶ داشتم . به همه کسانی که در فکر خرید هستند توصیه می کنم که اقدام کنند . همه جا گفته میشه که لوازم کم یاب هست ، درصورتیکه همه لوازم آن از طریق نمایندگی قابل تامین هست . بخاطر همین شایعه این خودرو خیلی تو بورس نیست و دارای قیمت پایینی هست ولی انصافا خودروی خوبیه .