برلیانس H330 اتوماتیک 1.65L 1393-اکنون

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
سایپا یدک
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف تولید
قیمت بازار
توقف تولید
اگر بخواهیم درباره نقاط ضعف عمده برلیانس اتوماتیک 1.65 صحبت کنیم می توانیم به مواردی مانند کیفیت پایین متریال کابین و همچنین ترمز های ضعیف اشاره کنیم
برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 از یک موتور 4 سیلندربا حجم 1650 سی سی استفاده می کند که 114 اسب بخار قدرت و 153 نیوتون متر گشتاور تولید می کند
مشخصات فنی برلیانس H330 اتوماتیک 1.65L
170 KM/H
حداکثر سرعت
14 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1654 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
7.6 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
ابعاد4510 / 1758 / 4510
وزن1250 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان4
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو195/65R15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب195/65R15
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)114 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)154 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)68.9 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک55 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو10w40 SL
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)4
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزسیستم ترمز ضد قفل ABS چهار کاناله
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل میل پیچشی
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانفرمان برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)14 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی3 سال یا 60 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی برلیانس H330 اتوماتیک 1.65L
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجموعا 2 عدد ( راننده و سرنشین جلو )
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ABS + EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی ( دارای ریموت )، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، باز و روشن کردن خودرو بدون کلید ( Keyless )، باز شدن در ها هنگام تصادف، قفل اتوماتیک درب ها، یاداور صوتی باز بودن کمربند ایمنی
نوع غربیلکفرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع و نزدیکی، دکمه های کنترل سیستم مولتی مدیا بر روی فرمان، دارای روکش چرمی
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از رادیو، پخش سی دی، Mp3 و USB با 4 بلندگو و 2 توییتر
سیستمهای مولتی مدیادارای سیستم رهیاب GPS
سیستم صندلیهای جلودارای روکش پارچه ای، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در 8 جهت + تنظیم گودی کمر
سیستم صندلیهای عقبدارای قابلیت تا شوندگی جهت افزایش فضای صندوق بار، قابلیت پشتیبانی از صندلی کودک ( ایزوفکس )
سیستم آیینه هاتنظیم برقی آیینه های جانبی
سیستم شیشه هاشیشه های جلو و عقب برقی، دارای پاور ویندوز
سیستم های سقفدارای سانروف
سیستم روشنایی جلوچراغ های هالوژنی با قابلیت تنظیم ارتفاع نور، دارای مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن
سیستم های کمک رانندگیکروزکنترل، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب
9 دقیقه


برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 یک خودروی سدان سگمنت B است که توسط کمپانی برلیانس کشور چین تولید می شود. این خودرو یک سال پس از معرفی مدل هاچ بک H320، در سال 2013 به بازار چین عرضه شد و جایگزین برلیانس FSV سدان شد. در سال 1394 سایپا که به تازگی همکاری خود را با کمپانی برلیانس آغاز کرده بود مونتاژ این مدل را آغاز کرد و پس از 2 سال در اواخر سال 1396 با افزایش حجم موتور آن به 1650 سی سی و افزودن برخی آپشن ها اقدام به ارتقای این خودرو کرد تا به فروش بیشتری در بازار ایران دست پیدا کند.

طراحی ظاهری

طراحی کلی برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 زیباست و این زیبایی یکی از دلایل موفقیت عمده این خودرو در بازار پر از چهره های تکراری ایران است.

در نمای جلو این خودرو از چراغ های کاسه ای با طرح مشابه سایر اعضای خانواده H300 استفاده می کند که البته گرافیک داخلی آن ها کرومی رنگ بوده و یک جلو پنجره دو تکه بزرگ با خط های عمودی میان آن ها قرار گرفته است. طرح سپر جلو نیز تفاوت هایی با مدل هاچ بک H320 دارد و ورودی هوا، مه شکن ها و تزئینات اطراف آن ها متفاوت اند.

 

نمای جلوی برلیانس H330 اتوماتیک 1.65L.jpeg

 

نمای کناری برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 دقیقا همان H320 است با این تفاوت که یک صندوق عقب به آن اضافه شده! گلگیر ها بسیار حجیم هستند و خطوط آن ها از زیر درب ها به یکدیگر متصل است. یک خط نیز در بالای درب ها از گلگیر جلو تا انتهای گلگیر عقب رفته تا نمای کناری این خودرو را عضلانی تر کند. رینگ های 15 اینچی با لاستیک های فاق 65 (نیاز به بررسی) نیز به خوبی فضای داخل گلگیر ها را پر کرده اند و شاید تنها کمبود یک رکاب در زیر درب ها در این نما احساس می شود.

 

نمای کناری برلیانس H330 اتوماتیک 1.65L.jpeg

 

نمای عقب این خودرو تقریبا هماهنگ با نمای جلو است و خودرو هارمونی کلی مناسبی دارد؛ چراغ های عقب از نوع LED و ذوزنقه ای شکل اند و قسمت بالایی آن ها مشکی رنگ می باشد. سپر عقب فرمی هماهنگ با قوس گلگیر ها دارد و در دو طرف آن چراغ های دنده عقب خودرو به چشم می خورد. در قسمت پایینی سپر نیز یک دیفیوزر قرار گرفته که البته خروجی اگزوز ندارد و تنها چراغ مه شکن عقب در بالای آن نصب شده است. 

 

نمای عقب برلیانس h330 اتوماتیک.jpeg

 

کابین و فضای داخلی

طراحی کابین برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 بسیار ساده است و کاملا مشابه با H320 و C3 می باشد. متریال داشبورد و رودری ها از جنس پلاستیک خشک است که کیفیت آن ها در نقاطی مانند کنسول میانی داشبورد و قاب دور دنده به زیر خط فقر می رسد و از زمانی که خودرو صفر کیلومتر است صدای جیر جیر از این نقاط شنیده می شود.

 

کابین و فضای داخلی برلیانس 330 اتوماتیک.jpeg

 

تریم داخلی برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 مشکی رنگ است و در دور فرمان و دسته دنده آن از چرم دوزی استفاده شده است. صفحه کیلومتر خودرو از نوع سوپر ویژن است و در کنسول میانی یک مانیتور و پایین تر از آن پنل تهویه مطبوع دستی به چشم می خورد. صندلی های جلوی آن فرم مناسبی دارند و راحت هستند اما در ردیف عقب اوضاع متفاوت است و صندلی ها سفت و نیمکتی اند. فضای پای ردیف عقب نیز از 206 اس دی بزرگ تر و از پژو 405 کوچک تر است و در کل برای خانواده ای که تمام اعضای آن قد بلند نباشند مناسب تلقی می شود.

 

فضای اتاق برلیانس h330 اتوماتیک.jpeg


مشخصات فنی برلیانس H330 اتوماتیک 1.65

این خودرو پیشرانه ای مشابه با پیشرانه 1.5 لیتری سابق خود دارد اما با این تفاوت که در موتور جدید سایز پیستون ها تغییر یافته و حجم موتور با 150 سی سی افزایش به 1650 سی سی رسیده است. این موتور جدید می تواند 114 اسب بخار توان در 6000 دور در دقیقه و 154 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید کند. گیربکس 4 دنده اتوماتیک خودرو نیز دچار تغییراتی شده و با کوتاه تر شدن ضریب فاینال دیفرانسیل، هماهنگی موتور و گیربکس افزایش یافته و راندمان خودرو بالاتر رفته است.

 

موتور برلیانس h330 اتومات 1.5 لیتری.jpeg

 

مجموعه این تغییرات باعث شده تا این خودرو نسبت به نسخه 1.5 لیتری خود چیزی در حدود 1.5 ثانیه بهبود شتاب صفر تا صد را تجربه کند. برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل بهره می برد. ترمز های خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی هستند که توسط سیستم های کمکی مانند ABS (ترمز ضد قفل) و EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) حمایت می شوند. در نهایت، مصرف سوخت این برلیانس 1250 کیلوگرمی در یک رانندگی سیکل ترکیبی حدود 8 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش است.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو دارد و تست تصادف معتبری نیز از آنن وجود ندارد. اما می توان گفت که ایمنی این خودرو قابل قبول بوده و در سطح رقبایش در بازار داخلی است.

امکانات رفاهی آن در سطحی متوسط است اما در مقایسه با رقبا مناسب تلقی می شود. سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم پخش مولتی مدیا با 6 اسپیکر و دکمه های کنترل روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع دستی، سانروف برقی دو حالته، شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت و پر کن گودی کمر، صفحه کیلومتر سوپر ویژن، کامپیوتر سفری، کروز کنترل و صندلی های عقب مجهز به سیستم ISOFIX از جمله امکانات رفاهی این خودرو به شمار می روند.

 

امکانات رفاهی برلیانس h330 اتوماتیک.jpeg

 

برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 در بازار

برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 در بازار امروز رقبایی مانند بسترن B30، جک J4، پژو 207 سدان، تارا، دنا پلاس و چری آریزو 5 را در مقابل خود می بیند و برای رقابت با آن ها کار سختی دارد. این خودرو شتاب قابل قبول، هندلینگ خوب، آپشن های کاربردی و خدمات پس از فروش مناسبی دارد و گزینه ای مناسب برای افرادی است که به دنبال یک خودروی بی دردسر و راحت برای استفاده روزمره می گردند.

نظرات کاربران
19 دی 1399
از نظر من ماشین خوبیه