1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. فردا
  4. T5
  5. اتوماتیک (1400-1401)

فردا T5

Farda T5 Automatic 1400-1401

تیپ ها
  • ---
  • ---
نمودار قیمت
اتوماتیک
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
1500 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک
7.4 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروفردا T5

فردا T5 یا همان FMC T5، و یا همان دانگ فنگ T5، یک خودروی کراس اور ساخت کمپانی دانگ فنگ چین است. این خودرو ابتدا در سال 2018 در نمایشگاه خودرو شهر پکن معرفی و سپس به بازار عرضه شد. در سال 2019 دانگ فنگ اقدام به رونمایی یک فیس لیفت از خودروی T5 کرد که تولید آن تاکنون ادامه دارد. پای دانگ فنگ T5 در سال 1400 توسط شرکت فردا موتورز به بازار ایران نیز باز شد.

 

 

طراحی ظاهری

FMC T5 طراحی نسبتا محافظه کارانه ای دارد و دانگ فنگ برخلاف دیگنیتی، چندان از خطوط سیال و فرم بدنه اسپرت برای فردا T5 استفاده نکرده است. این خودرو در نمای جلو چهره ای معمولی دارد؛ چراغ های جلو از نوع لنزی هستند که دی لایت ها داخل آن ها قرار گرفته، جلو پنجره خودرو مطابق ترند روز دنیا ابعاد بزرگی دارد و لوگوی فردا موتورز در وسط آن قرار گرفته، چراغ های مه شکن به صورت عمودی در دو طرف سپر جلو به چشم می خورند و یک دیفیوزر نیز در پایین سپر جلو برای افزایش زیبایی به کار گرفته شده است.

 

نمای سه رخ جلو دانگ فنگ T5.webp

 

نمای کناری فردا T5 بسیار ساده طراحی شده و خبری از خطوط بدنه حجیم و اغراق آمیز در این نما نیست و دانگ فنگ تلاش کرده تا با اضافه کردن زه های کرومی رنگ به زیر درب ها و دور شیشه ها به جذابیت این نما اضافه کند. قسمت بالایی گلگیر های آن فرم صافی دارد و به همین علت رینگ 18 اینچی با وجود فاصله مناسب از کناره های گلگیر، فاصله زیادی از قسمت بالای گلگیر دارند و ممکن است کوچک به نظر برسند.

 

نمای کناری FMC T5.webp

 

نمای عقب FMC T5 شاید جالب توجه ترین بخش این خودرو باشد که دلیل آن چراغ های به هم پیوسته آن است. البته چراغ های به هم پیوسته به خودی خود موضوع جدیدی نیستند و در بسیاری از خودرو های جدید می توان این سبک طراحی را مشاهده کرد اما در اینجا، طراحان T5 با اضافه کردن یک نوار کرومی که بخش پایینی چراغ ها نیز به یکدیگر متصل کرده باعث ایجاد یک نمای خاص تر شده اند. از چراغ های اصلی که عبور کنیم، مه شکن های عقب در بخش پایینی خودرو قرار گرفته اند و یک دیفیوزر نیز شبیه به جلوی خودرو در پایین سپر به چشم می خورد که هیچ خروجی اگزوزی روی آن دیده نمی شود.

 

نمای عقب فردا T5.webp

 

نمای 3 رخ عقب اف ام سی تی 5.webp

 

کابین و فضای داخلی

کابین فردا T5 شاید بزرگترین نقطه ضعف این خودرو باشد، داشبورد، صندلی ها و فرمان این خودرو همگی پوشش چرمی با کیفیت متوسطی دارند و در سایر نقاط نیز از پلاستیک های خشک استفاده شده. غربیلک فرمان دانگ فنگ T5 از نوع 4 شاخه و D کات است که به غیر از طراحی نه چندان زیبایش، به علت زاویه گیری به سمت بالا (شبیه به فرمان مینی بوس ها) ممکن است مقداری بد دست باشد. در پشت فرمان نیز یک صفحه کیلومتر دیجیتالی 7 اینچی به چشم می خورد.

 

فرمان و داشبرد فردا T5.webp

 

صندلی های ردیف جلو FMC T5.webp

 

در کنسول میانی داشبورد یک تبلت اندرویدی به بدترین شکل ممکن قرار گرفته و سازنده بجای اینکه جای مناسبی در کنسول میانی برای مانیتور در نظر بگیرد ترجیح داده تا آن را مانند تبلتی که توسط چسب مگنتی به داشبورد چسبانده شده در خودرو قرار دهد. صفحه نمایش های تبلتی بزرگ که این روز ها جای پنل های دکمه ای را در خودرو ها گرفته اند ممکن است ظاهر مدرنی داشته باشند اما در واقع کمپانی ها از این صفحه نمایش ها برای ارزان سازی خودرو و سود بیشتر استفاده می کنند. کار کردن با این تبلت ها هنگام رانندگی سخت و ایضا خطرناک است و باعث از دست رفتن تمرکز راننده می شود.

 

نمایشگر فردا T5.webp

 

همچنین در خودرو های رده پایین چینی این مانیتور ها معمولا کیفیت تاچ و نمایش خوبی ندارند و کند شدن سیستم عامل آن ها بعد از مدتی کاملا محتمل است که بشدت آزار دهنده خواهد بود. بگذریم. در زیر مانیتور یک سری کلید به صورت پیانویی قرار گرفته اند و پایین تر از آن اهرم دنده قرار دارد که کلید های ترمز پارک، اتوهلد، ESP و HDC دور آن به چشم می خورند. صندلی راننده فردا T5 برقی است و در ردیف عقب نیز فضای پای فضای مناسبی برای سرنشینان در نظر گرفته شده.

 

مشخصات فنی

فردا T5 از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو شارژ با کد 4J15T بهره می برد که در اصل متعلق به کمپانی میتسوبیشی است. این موتور توانایی تولید 156 اسب بخار توان در 5000 دور در دقیقه و 230 نیوتون متر گشتاور در 1750 دور در دقیقه را دارد. این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و فردا T5 را طی حدود 11.5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

 

موتور فردا T5.webp

 

FMC T5 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی هستند و همچنین از حمایت سیستم هایی مانند ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز بهره می برند. فردا T5 با وزن 1575 کیلوگرمی خود مصرف سوخت میانگین 7.8 لیتر در 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

فردا T5 به 6 ایربگ مجهز است که برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای در نظر گرفته شده اند. همچنین این خودرو موفق به کسب تنها 3 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده که امتیاز قابل قبولی نیست. البته فردا T5 با توجه به داشتن سیستم هایی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کمک حرکت در سراشیبی HDC می تواند هنگام رانندگی حس اطمینان خوبی به راننده انتقال دهد.

 

لیور دنده فردا T5.webp

 

امکانات رفاهی دانگ فنگ T5 با توجه سطح قیمتی که در آن قرار گرفته چندان پر و پیمان نیست، اما در هر صورت امکانات کاربردی مورد نیاز روی این خودرو قرار گرفته اند. از امکانات شاخص آن می توان به شیشه بالابر های برقی، آیینه های جانبی با تنظیم و تاشوندگی برقی، سقف پاناروما، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 12 اینچی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، صندلی راننده با تنظیم 8 جهته برقی، گرمکن صندلی های جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد و صندوق عقب برقی اشاره کرد.

 

فردا T5 در بازار

در بازار امروز، فردا T5 رقیبانی نظیر لاماری ایما آرین موتور، جک K7 کرمان خودرو، چری تیگو 7 پرو، دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم دارد. همه این خودرو ها از موتور های 1.5 لیتری توربو استفاده می کنند اما در مقابل گیربکس های DCT یا CVT رقبا، محصول فردا موتور از گیربکس 6 دنده AT بهره می برد که به نوعی می تواند برگ برنده آن باشد.

 

فردا T5 در نمایشگاه خودرو.webp

 

فردا T5 طراحی ظاهری محافظه کارانه، طراحی داخلی متوسط، قوای فنی خوب و امکانات قابل قبولی دارد. اما از سوی دیگر مواردی نظیر کیفیت ساخت پایین، بازار خرید و فروش نسبتا ضعیف و خدمات پس از فروش نامعلوم فردا موتورز نقاط ضعف مهمی برای این خودرو هستند، مخصوصا زمانی که آن ها را از این لحاظ با محصولات موفق گروه بهمن و مدیران خودرو مانند فیدلیتی و تیگو 7 پرو مقایسه کنیم که کیفیت ساخت مناسب و خدمات پس از فروش اطمینان بخشی دارند.

 

رینگ و لاستیک فردا T5.webp

 

در مجموع، می توان گفت که فردا T5 تنها در صورتی ارزش خرید دارد که علاقه قلبی به گیربکس های AT داشته باشید و یا قیمت پایین تر اهمیت فراوانی برای شما داشته باشد. در غیر این صورت می توان گفت که اکثر رقبای FMC T5 در این رنج قیمت ارزش خرید بالاتری از این خودرو دارند.

گالری فردا T5

نظرات کاربران
  • مجید 10 مرداد 1401 ساعت 17:00

    خیلی جالب نیست!

  • محمدعلی 9 مرداد 1401 ساعت 12:43

    بنظرم این فردا T5 همچین ماشین بدی بنظر نمیاد از کامنت های بقیه تعجب کردم!

  • عبدالله 9 مرداد 1401 ساعت 12:40

    کلا دانگ فنگ آشغال سازه....، فردا هم آشغال آور و آشغال سازه، ترکیب سمی شدن...! باز اوضاع لاماری و دیگنیتی بهتره!

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو فردا T5

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • وزن 1575 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/65R18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/65R18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1500 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 156 اسب بخار در 5000 دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 230 نیوتن متر در 1750 الی 4600 دور بر دقیقه

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

عملکرد اتومبیل

  • مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده ای (مجموعا 6 عدد)
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید (Keyless)
  • نوع غربیلک دارای کلید های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای (Dual Zone)، دارای سیستم تصفیه هوا (فیلتر pm2.5، یونیزه)
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای مانیتور 12 اینچی لمسی HD، قابلیت اتصال به تلفت همراه (Apple car play)، قابلیت اتصال wi-fi، دارای مسیریاب ماهواره ای
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرمی، سیستم هشدار کمربند ایمنی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در 8 جهت، دارای گرمکن صندلی های ردیف جلو
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی، ایزوفیکس
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی با امکان تنظیم و تاشوندگی برقی، دارای گرمکن آیینه، دارای راهنما روی آیینه
  • سیستم شیشه ها 4 شیشه بالابر برقی، پاور ویندوز
  • سیستم های سقف سقف پانوراما قابل تنظیم، دارای آنتن بال کوسه ای
  • سیستم روشنایی جلو سنسور روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها، دارای چروغ روشنایی در روز (Daylight)، دارای مه شکن، چراغ مشاعیت (Following light)، دارای چراغ نقطه کور (Cornering lamp)
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن عقب
  • سنسورهای پیش فعال نورپردازی کابین، رادار بین خطوط، هشدار فاصله ایمنی از جلو، پایش فشار باد تایر ها(TPMS)، دوربین ثبت وقایع، صندوق عقب برقی با امکان تنظیم زاویه
  • سیستم های کمک رانندگی سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم ترمز کمکی در سراشیبی (DAC)، اتوهلد، کروز کنترل، دوربین دنده عقب به همراه خطوط راهنما، دارای سنسور پارک عقب، ترمز پارک برقی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • مجید مجید (10 مرداد 1401 ساعت 17:00)

    خیلی جالب نیست!

  • محمدعلی محمدعلی (9 مرداد 1401 ساعت 12:43)

    بنظرم این فردا T5 همچین ماشین بدی بنظر نمیاد از کامنت های بقیه تعجب کردم!

    علی محمدی علی محمدی (10 مرداد 1401 ساعت 17:01)

    دو حالت داره، یا این ماشین رو از نزدیک ندیدی، که خب نظرت از روی نا آگاهیه....، وقتی ببینی میفهمی چه بی خاصیتیه
    یا از نزدیک دیدی، که در اون صورت میدونی که آشغالیه، ولی از خودشونی و ترجیه میدی وانمود کنی نمیفهمی

  • عبدالله عبدالله (9 مرداد 1401 ساعت 12:40)

    کلا دانگ فنگ آشغال سازه....، فردا هم آشغال آور و آشغال سازه، ترکیب سمی شدن...! باز اوضاع لاماری و دیگنیتی بهتره!

    حمید حمید (26 مرداد 1401 ساعت 08:51)

    دوست عزیز دیگنیتی هم دانگ فنگ است!

  • قاسم قاسم (8 مرداد 1401 ساعت 16:43)

    ماشین به درد نخور چینی که تو چینم کسی نمیخره

  • مهراد مهراد (5 مرداد 1401 ساعت 11:45)

    توشو نگاه کن تورو خدا انگار رفتن از علائدین یه تبلت چینی خریدن چسبوندن وسط داشبورد.
    حیف پول که آدم به فردا T5 بده

  • asghar asghar (5 مرداد 1401 ساعت 10:41)

    چرا امروز نه؟

  • حمیداوی حمیداوی (5 مرداد 1401 ساعت 10:40)

    نه ماشینه آش دهنسوزیه، نه فردا موتور...! هیچ خبری از بازار دست دوم و خدمات پس از فروش هم نیست...! شورشو داروردن

  • علی علی (5 مرداد 1401 ساعت 10:15)

    مشکیش از بیرون لااقل قشنگه

  • ممد ممد (5 مرداد 1401 ساعت 10:02)

    بالاخره لنگه کفش در بیابان نعمته!

  • محدثه محدثه (5 مرداد 1401 ساعت 09:22)

    ماشین آشغالیه، موتورش ضعیفه جون نداره راه بره. اتاقش میلرزه . یه ماتیتور مسخره داره تو دست انداز از جاش درمیاد. افتضاح!!!

  • محمد محمد (1 تیر 1401 ساعت 17:37)

    بنظر کمی مغرضانه بود متن و در مورد کیفیت کابین و در کل طراحی ظاهر و فنی این خودرو جانب انصاف رعایت نشده. فکر نمیکنم رقبایی که ذکر شدند چندان کیفیت خاق العاده ای داشته باشند که T5 را نشه رقیب سرسختی دانشت. ضمن اینکه طراحی به اصطلاح تبلت داخل خودرو و در کل طراحی کابین به سلیقه بسیاری از افراد زیباست و نویسنده سلیقه شخصی خود را شدیدا دخیل کرده.