مدیران خودرو ساعاتی پیش رسما طی مراسمی در هتل استقلال تهران، جدید ترین محصول سواری خود برای بازار ایران را معرفی کرد.
آریزو 6 محصول جدید چری است که بهار امسال در چین رونمایی شد و نخستین بار در اوایل پاییز به ایران آمد، این خودرو در واقع برادر بزرگ تر چری آریزو 5 است که مدتیست در بازار ایران حضور دارد و قرار است با ابعاد بزرگتر و طراحی بروزتر خود، در کنار امکانات رفاهی بیشتر، شانس خود را به عنوان لوکس ترین سواری چری برای بهره بردن از فرصت طلایی بوجود آمده در سگمنتی بالاتر از آریزو 5 توربو بیازماید.
قبل از شروع مراسم رونمایی chery Arrizo 6، یک کنفرانس خبری کوتاه برگزار شد و مدیران ارشد مدیران خودرو، ضمن ارایه توضیحاتی در مورد شرایط موجود و برنامه های شرکت، به سوالات های خبرنگاران پاسخ دادند، در ابتدا مهندس شریعت رئیس هیئت مدیره مدیران خودرو ضمن اشاره به اوضاع سخت صنعت خودرو و رکود شدید حاکم بر بازار، به تجربه ۱۵ ساله حضور چری و ام وی ام در ایران اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجریبات گذشته، بتوان از شرایط سخت فعلی گذر کرد.
ایشان همچنین خروج خودروهای وارداتی از بازار ایران و بازار جدید ایجاد شده را فرصتی برای موفقیت آریزو ۶ در بازار کشور برشمردند.
همچنین آقای شو، معاونت فروش مدیران خودرو با اشاره به اهمیت بازار ایران برای چری و بدست آوردن بیش از ۴۰۰ هزار مشتری در ایران، اعلام کردند حضور چری در ایران دایمی خواهد بود و دغدغه ای در این مورد وجود ندارد، اما در عین حال اعلام کرد که تحریم ها شرایط بسیار سختی برای صنعت خودرو ایجاد کرده و گاها ممکن است باعث کاهش سرعت اجرای برنامه های این شرکت در ایران شوند.
پس از پایان این نشست، مراسم رونمایی از آریزو ۶ انجام شد و بابک صدرایی مدیر بازاریابی این شرکت، به تعدادی از ویژگی های قابل توجه این خودرو اشاره کرد.
در ادامه نیز مهندس شریعت به روی سن رفته و قیمت چری آریزو ۶ را که با توجه به تخصیص ارز نیمایی(بیش از ۸۲۰۰ تومان) محاسبه شده، ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کردند.
اکنون در بحبوحه اوضاع نابسامان صنعت خودرو و رکود بیسابقه بازار، مدیران خودرو این سدان جدید چری را در هتل استقلال تهران معرفی کرد تا به نوعی با این خودرو قمار کرده باشد. همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم،شرایط بازار ایران به سمت و سویی پیش رفته که تقریباً نمی توان هیچ رقیب هم کلاسی برای آریزو 6 معرفی کرد و قطعا در صورتی که قیمت ۲۹۰ میلیونی برای آریزو 6 از سوی فعالین بازار مورد قبول واقع شود، مدیران خودرو خواهد توانست از شرایط موجود به نحو احسن بهره برداری کرده و فروش بسیار مناسبی را تجربه کند.
اما این میدان خالی از رقیب، همزمان یک تهدید بزرگ نیز برای آریزو 6 و مدیران خودرو به حساب میآید، چرا که عدم پذیرش قیمت۲۹۰ میلیونی آریزو 6 از سوی بازار و حضور در بازه قیمتی که خودروهای کره ای خوش فروش هم در آن به سختی زنده ماندند، می تواند آینده مبهم و فروشی محدود را برای آریزو 6 به ارمغان آورد....
آریزو 6 از زبان طراحی جدید چری بهره برده و جلوپنجره آن شباهت زیادی به چری تیگو 7 دارد و در عقب خودرو نیز طراحان به خوبی کار خود را انجام داده اند تا نمای عقب بسیار جدیدتر از آریزو 5 دیده شود.
کابین خودرو هم با وجود هارمونی مناسب طراحی و رنگ قطعات و کاهش استفاده از پلاستیک خشک، به خوبی نمای خودرویی لوکس تر از محصولات گذشته را تداعی میکند.
در بخش قوای فنی نیز آریزو 6 از پیشرانه 1.5 لیتری آشنای چری (مشترک با تیگو 7 و آریزو 5 توربو) بهره میبرد، همچنین نیروی تولید شده توسط این خودرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک cvt به چرخ های جلو منتقل خواهد شد، چری با بهبود عملکرد سیستم انتقال قدرت cvt این خودرو موفق شده تا محصول خود را با توانایی های حرکتی قابل قبولی به بازار عرضه کند.
فروش این خودرو به زودی به صورت نقدی آغاز خواهد شد.