1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کیا سونت، کوچک‌ترین کراس‌اوور این کمپانی برای هند و سایر بازارها معرفی شد + عکس

کیا سونت، کوچک‌ترین کراس‌اوور این کمپانی برای هند و سایر بازارها معرفی شد + عکس

سونت، کوچک‌ترین کراس‌اوور کیا برای هند و سایر بازارها معرفی شد + عکس
19 مرداد 1399
  • 0

کیا کراس‌اوورهای بسیار زیادی در سبد محصولات خود در سراسر جهان دارد اما گویا مقامات این شرکت کره‌ای هنوز قانع نشده‌اند زیرا کیا حالا کراس‌اوور جدیدی بنام سونت را رسماً معرفی کرده است. این خودرو که کراس‌اووری کوچک و ساب‌کامپکت است، اواخر امسال در سگمنت زیر چهار متر هند و سپس در بازارهای جهانی کیا عرضه خواهد شد. البته این شرکت هنوز کشورهایی که سونت در آن‌ها عرضه می‌شود را منتشر نکرده است؛ بنابراین فعلاً بهتر است روی همین نسخهٔ هندی تمرکز کنیم تا ببینیم چه چیزهایی را برای خریداران به ارمغان آورده است.

طراحی بیرونی کیا سونت خیلی ناآشنا به نظر نمی‌رسد زیرا طراحی کلی آن با معرفی نسخهٔ کانسپت در نمایشگاه خودروی دهلی در فوریهٔ امسال نشان داده شد. بااین‌حال بدیهی است که برای تولید تغییراتی مثل استفاده از دستگیرهای در و آینه‌های جانبی معمولی در خودرو صورت گرفته است. ویژگی‌های برجستهٔ بخش جلویی سونت شامل تفسیر تازه‌ای از جلوپنجرهٔ امضایی پوزهٔ ببر کیا، چراغ‌های LED جواهر مانند و دی‌لایت‌های LED مشابه طرح ضربان قلب می‌شود. همچنین جوان‌پسندی استایل این کراس‌اوور کوچک با طراحی و ساختار منحصربه‌فرد ستون C، شیشهٔ عقب که تا طرفین خودرو کشیده شده، چراغ‌های LED عقب با طرح ضربان قلب و رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی بُرش کریستالی تکمیل شده است. سونت با وجود اندازهٔ کوچک، به لطف روکش‌های پلاستیکی در قسمت‌های پایینی بدنه، محافظ‌های فلزی در پایین سپرها و ریل‌های روی سقف، در ظاهر شبیه اس‌یووی‌ها به نظر می‌رسد.

Kia-Sonet-2.jpg

کابین کیا سونت نیز با نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی ۴.۲ اینچی که مثل یک واحد به نظر می‌رسند، مدرن به نظر می‌رسد. طراحی زاویه‌دار داشبورد به سمت راننده، غربیلک فرمان اسپرت چندمنظوره و کنسول مرکزی جمع‌وجور که فقط دکمه‌های ضروری روی آن به چشم می‌خورد هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این کراس‌اوور کوچک کره‌ای هستند. همچنین به گفتهٔ کیا، این خودرو از متریال باکیفیت و همین‌طور فضای کافی و ارگونومی مناسب برای همهٔ سرنشینان برخوردار است.

 شرکت کیا همچنین بسیاری از ویژگی‌ها مثل نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی HD با ناوبری، اطلاعات زندهٔ ترافیک و به‌روزرسانی نقش‌ها از طریق اینترنت، دستگاه تصفیه هوای هوشمند با محافظت در برابر ویروس، سیستم صوتی پریمیوم Bose با هفت بلندگو و یک ساب‌ووفر، تهویهٔ صندلی‌های جلو و نورپردازی داخلی LED را برای اولین بار در این سگمنت برای سونت ارائه کرده است. این ماشین همچنین از قابلیت استارت موتور از راه دور، چند حالت رانندگی و کنترل چسبندگی در مدل‌های اتوماتیک و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هم برخوردار است.

Kia-Sonet-3-767x511.jpg

کیا سونت در هند با دو پیشرانهٔ بنزینی و یک نمونهٔ دیزلی عرضه می‌شود. موتور بنزینی پایهٔ یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده و موتور بعدی از نوع ۱ لیتری سه سیلندر توربو است درحالی‌که هندی‌ها می‌توانند موتور ۱.۵ لیتری توربودیزل را هم انتخاب کنند. برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های پنج سرعته و شش سرعتهٔ دستی به همراه نمونه‌های هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و شش سرعتهٔ دستی هوشمند جدید یا iMT در نظر گرفته شده است. به گفتهٔ کیا، پویایی و تعلیق سونت به‌گونه‌ای تنظیم شده است تا لذت رانندگی بالایی برای علاقه‌مندان ارائه کند. این کراس‌اوور کوچک در دو نسخهٔ مختلف شامل استاندارد و نسخهٔ اسپرت GT-Line ارائه می‌شود و به‌عنوان جدیدترین محصول جهانی ساخت هند کیا پس از مدل بزرگ‌تر سلتوس، در کارخانهٔ این شرکت در آندرا پرادش هند تولید می‌شود.

منبع پدال


نظرات