قیمت گذاری محصولات جدید ایران خودرو از جمله دناپلاس اتوماتیک طبق نظر تیم تخصصی قیمت گذاری شورای رقابت بوده و قیمت فروش محصول براساس دستورالعمل این شورا تدوین و ابلاغ شده است.
مستندات بهای تمام شده محصولات ایران خودرو برای شورای رقابت به عنوان متولی قیمت گذاری خودرو ارسال شده و این شورا پس از ارزیابی و اعلام نظر متخصصان قیمت گذاری و تایید سازمان حسابرسی، قیمت محصول را تصویب کرده است.
این فرآیند در دومرحله و براساس درخواست شورای رقابت با انجام کلینیک تخصصی با حضور خبرگان منتخب شورای رقابت و همچنین با ارسال مستندات و مدارک و صورت ریز هزینه و کنترل و تایید همه مدارک توسط حسابرس مستقل در دستور کار این شورا قرار گرفته است. ایران خودرو نیز ابلاغیه مصوب شورای رقابت را دریافت و اجرایی کرده است.
از سویی دیگر، طبق مصوبات کمیته خودرو، فروشنده می تواند تا سقف 50 درصد از قیمت محصول را به عنوان پیش پرداخت دریافت کند در صورتی که در زمان ثبت نام وجه دریافتی به عنوان 50 درصد از قیمت فروش خودرو مطرح نشده است. بنابراین ادعای برخی از مشتریان مبنی بر این که براساس مبلغ پیش پرداخت قیمت خودرو باید 160 میلیون تومان باشد، منطقی به نظر نمی رسد.
همچنین تغییرات نرخ ارز و بهای تمام شده تولید محصول با توجه به افزایش روزانه مواد اولیه افزایش قیمت محصول را قابل پیش بینی کرده است.
هر چند که داخلی سازی کامل تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری سازندگان داخلی در دست اقدام است، اما درحال حاضر بخشی از تولیدات به ویژه در بخش مواد اولیه و قطعات "های تک" از منابع خارجی تامین شده و ارز بری آن اجتناب ناپذیر است. محصول دناپلاس اتوماتیک نیز به دلیل دارا بودن امکانات مطابق با خودروهای روز جهانی از این قاعده مستثنی نیست.
قیمت محاسبه شده در این محصول طبق فرمول شورای رقابت با ارز 17 هزار تومانی است، درحالی که این عدد تفاوت قابل ملاحظه ای با قیمت واقعی ارز در بازار دارد.
مقایسه دناپلاس اتوماتیک که دارای طراحی زیبا و مشتری پسند و بالاترین سطح امکانات رفاهی و ایمنی است، با خودروهای هم کلاس موجود در بازار که در برخی موارد حتی امکانات کمتری از این محصول دارند نشان می دهد، قیمت مصوب شورای رقابت نه تنها مناسب بوده بلکه نگاه منصفانه در این مقایسه، ارزش بالاتری را هم برای آن قایل می شود.
دناپلاس نخستین خودروی داخلی است که به گیربکس اتوماتیک مجهز شده و دارا بودن شبکه خدمات پس از فروش متخصص و حرفه ای و آموزش دیده مزیت رقابتی ویژه ای را در خودروهای هم کلاس خارجی برای آن ایجاد کرده است.