1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش تعداد فروشندگان در بازار خودرو

افزایش تعداد فروشندگان در بازار خودرو

8 آبان 1399
  • 4

هر تصمیمی که در شرایط کنونی بازار خودرو از سوی وزارت صمت اتخاذ شود به طور قطع به نفع بازار و مصرف کننده واقعی خواهد بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، در گفت و گویی با اعلام این مطلب از ادامه ریزش قیمت خودرو و رکود شدید در بازار معاملات خبر داد و گفت: با آغاز ریزش در بازار ارز و افت قیمت خودرو در بازار، فروشندگان در بازار خودرو به صف شدند این در حالی است که به دلیل نبود خریدار معاملات در بازار خودرو به صفر رسیده است.

سعید موتمنی اظهار داشت: بر اساس آخرین بررسی ها از بازار خودرو، از روز گذشته روند ریزش قیمت خودرو در بازار بیش از روزهای قبل بود به طوری که پیش بینی می شود قیمت پراید با افت چند روز اخیر به کانال 100 میلیون وارد شود.

به گفته وی در صورت ادامه روند نزولی نرخ دلار، در روزهای آتی شاهد افت بیشتر قیمت خودرو خواهیم بود.

ریزش قیمت خودرو میزان معاملات را به صفر رساند

وی در همین حال به ارتباط تنگاتنگ قیمت خودرو با نوسانات بازار ارز اشاره و تصریح کرد: رشد عجیب نرخ دلار و قفل شدن بازار خودرو در یکی دو گذشته نشان داد که تحولات بازار ارز تا چه میزان بر بازار خودرو تاثیر گذار است به طوری که با قیمت‌های فعلی نیز هیچ خریداری برای خودرو وجود ندارد و تعداد معاملات در بازار به نقطه صفر رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تاکید کرد: چنانچه در این بازار آشفته خریداری نیز پیدا شود اغلب افراد ناشی و نا آشنا به بازار هستند که با وجود نوسانات بازار ارز و شیب قیمت ها دست به چنین ریسکی می زنند.

 موتمنی همچنین رشد بیش از حد و غیر واقعی قیمت ها را عاملی در تشدید رکود در بازار معاملات خودرو دانست و گفت: در جریان روند صعودی قیمت خودرو در ماههای اخیر و و امروز که بازار با شیب نزولی قیمت مواجه است آنچه که مانع مراجعه خریداران به بازار و رکود شدید بر بازار معاملات خودرو است کاهش توان مالی مصرف کنندگان است چنانچه با تدوام شرایط اقتصادی و نرخ تورم موجود هر روز قفل سنگین تری بر معاملات بازار خودرو زده می شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهادات اخیر وزارت صمت در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو و جلوگیری از حضور دلالان در بازار گفت: هر تصمیمی که در شرایط کنونی بازار خودرو از سوی وزارت صمت اتخاذ شود به طور قطع به نفع بازار و مصرف کننده واقعی خواهد بود.

وی با توجه به موافقت شورای رقابت با افزایش سه ماهه قیمت خودرو و مجوز این افزایش در پاییز تصریح کرد: با وجود نرخ تورم موجود، بررسی و افزایش قیمت تمام شده خودروها هر سه ماه یکبار منطقی است.

موتمنی در پایان با اشاره به توقف معاملات و نبود قیمت دقیق خودرو در بازار گفت: طی روزهای اخیر قیمت بسیاری از خودروها براساس آنچه که تا پیش از این بر روی کاغذ اعلام می گردید افت زیادی داشته است بر این اساس پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت 30 میلیونی به 220 میلیون رسیده است همچنین پژو ۴۰۵ و سمند نیز با افت حدود 20 میلیونی با نرخ 210 میلیون در بازار عرضه می شود در حالی که خریداری ندارد و از محصولات سایپا نیز پراید 131 نیز که در روزهای گذشته با ریزش زیادی مواجه شده در روزگذشته به کانال 100 میلیون وارد شد اما کماکان با این قیمت نیز مشتری در بازار وجود ندارد.



نظرات

  • اسماعیل اسماعیل (10 آبان 1399 ساعت 07:59)

    سلام.لطفا حقوق کارمندان وکارگران ورفته گران را نیز هرسه ماه افزایش دهید بنظر منطقی است.

  • Kia Kia (8 آبان 1399 ساعت 17:51)

    هر روز داری همین قیمتارو میگی مغز تهی

  • حمید حمید (8 آبان 1399 ساعت 12:05)

    دلاال ها به کسانی که گواهینامه دارند پول می دهند تا برای ماشین ثبت نام کنند وموقعی که ماشین برنده شدند ماشین را دلاال مستقیم به درب نمایشگاه می برد برای فروش

  • ایرانی ایرانی (8 آبان 1399 ساعت 08:00)

    قیمت خودرو در بازار بایستی زیر قیمت کارخانه باشه تا مصرف کننده وارد معامله بشه در غیر این صورت معامله صفر است