1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. اولین تصویر گرافیکی از ال 90 ایرانی سایپا منتشر شد

آخرین اخبار


اولین تصویر گرافیکی از ال 90 ایرانی سایپا منتشر شد

اولین تصویر گرافیکی از ال 90 ایرانی سایپا منتشر شد + جزئیات
21 آبان 1399
  • 15
  • 33220

پس از آغاز تحریم های ظالمانه آمریکا علیه صنعت خودرو ایران، شاهد عدم ادامه همکاری شرکای خارجی خودروسازان ایرانی بودیم. حال‌ پس از مدتی گروه خودروسازی سایپا بدون حضور کمپانی رنو در ایران و با اتکا بر دانش بومی، خودرویی جدید را بر پایه ال 90 معرفی کرده است.

«سایپا P90» در جایگاه یک سدان متوسط قرار است تا در آینده‌ای نه چندان دور  پا به جاده های کشور بگذارد.

گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیت های قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B0 گروه رنو-نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته است. سایپا P90 به عنوان یک سدان متوسط بر روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و سازه ای ارتقا یافته را به نام خود ثبت کرده است.

 

با توجه به داخلی‌سازی هایی که در این سال‌ها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P90 استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است. اولین معرفی سایپا P90، با تصاویر گرافیکی این خودرو همراه شده است.


سایپا P90، سدان مدرن با داخلی سازی حداکثری

سایپا P90 فقط یک فیس لیفت ال 90 نیست، بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به نسخه خارجی و قدیمی دارد.

سایپا P90 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به رنو ال90 دارد و ویژگی های به روزتری در آن دیده می شود.

در بخش جلوی سایپا P90، طراحی متفاوتی از ال90 اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی سایپا در ظاهر آن دیده می شود. کاسه چراغ ها با اجزای جدیدی همراه شده اند و به مراتب ساختار به روزتری نسبت به رنو ال90 دارند.

چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و... از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی سایپا P90 نسبت به نمونه خارجی است.

همچنین طراحی جلوی P90 با توجه به اصول روز انجام شده و سپر، درب موتور و گلگیرها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B0 گروه رنو-نیسان نشان می‌دهند.

طراحان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه سعی کرده اند تا P90 مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استانداردهای جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار بیاید. لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال 90 ایجاد شده تا P90 با قواعد به روزتری همراه شود.

l90-05.jpg

در بخش طراحی عقب نیز می‌توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی شود و بخشی از اجزای چراغ های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند. از سویی با تغییراتی که در گلگیرهای جلو و عقب، قالب درب موتور و سپرها داده شده می تواند ظاهری جوان‌پسندتر را در P90 مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن وجود ندارد و خط‌های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P90 دیده می شود.

سایپا P90 قرار است تا در نسخه های مختلف به بازار عرضه شود و همان طور که پیش تر اعلام شده بود، پروژه پیشرانه‌های جدید گروه خودروسازی سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد.




نظرات

  • به اصطلاح اصلاح طلب به اصطلاح اصلاح طلب (23 آبان 1399 ساعت 15:36)

    بیچاره ایم مردم که گیر دو تا خودروساز انحصاری افتادن و اونها هم هر غلطی که دلشون بخواد میکنن هیچکس هم تو این مملکت بی در و پیکر پیدا نمیشه یه چیزی بهشون بگه شایدم همه دارن با هم میخورن .

  • قاسم قاسم (23 آبان 1399 ساعت 12:56)

    آها نه نه ببخشید ، Audi R3 مدل ۲۰۱۸

  • قاسم قاسم (23 آبان 1399 ساعت 12:49)

    طراحی جلو هیچ شباهتی به مدل ۲۰۲۰ خودروی AUDI A3 ندارع . چرا شرکت آئودی اینقدر به فکر کپی برداری هست ؟

  • سروش سروش (23 آبان 1399 ساعت 01:01)

    قراره اینم بشه ال نود پلاس

  • مهدوی پارسابادی مهدوی پارسابادی (22 آبان 1399 ساعت 22:36)

    قیمت از خودروهایتولید بیشتر قیمت این خودرو در حد خودروهای بالا اعلام میشه

  • رضا رضا (22 آبان 1399 ساعت 11:54)

    چرا انقد مهندسان ایرانی خودشونو خسته میکنن لااقل دلتون به خودرو سازای اروپایی و ژاپن و کره بسوزه اونا هلاک شدن از بس دنبال شما دویدن

  • علی علی (22 آبان 1399 ساعت 10:49)

    چه فایده مردم توان خرید ندارند

  • تاسف تاسف (22 آبان 1399 ساعت 10:06)

    از چرخ گوشت دراومده:
    مخلوطی از دنا، ساینا، رنو تالیسمان و ...
    منتظر مشخصات هیجان انگیز فنی اش هستیم!

  • بهروز بهروز (22 آبان 1399 ساعت 00:59)

    عقبش که کپی میتسوبیشی لنسر است

  • سید سید (21 آبان 1399 ساعت 17:05)

    یه چیز هچلفت بین ال 90 و دنا و رانا و تیبا

  • شایان شایان (21 آبان 1399 ساعت 15:20)

    فیس جلوش که 90 درصد شبیه دنا هستش چراغ ها و کاپوت و ....

    عقبش هم چراغهاش تکراریه همون ال 90 ایران خودروست با کمی تغییر در کنتراست رنگ ..

    عقبش هم تغییر یافته ی ساینا ست

  • ادم ادم (21 آبان 1399 ساعت 14:42)

    باز هم لگنی دیگر در راه هست ///و این داستان همچنان ادامه دارد

  • ابا ابا (21 آبان 1399 ساعت 13:29)

    اینقدر ال نود زشت هست که هر دستی بهش بزنن از اولش بهتر میشه ، فقط اسمش هم زشته بزارنش ال ممد

  • milad milad (21 آبان 1399 ساعت 13:01)

    کاپوت و جلو پنجره شبیه دناست.فقط خدا بداد برسه موتورشو.حتما موتور تیبای بهینه شده رو میخوان بزارن اونم چی تو این عصر تکنولوژی 8سوپاپه.ال نود تنها خوبیش که مردم میخریدنش موتورش و گیربکسش بود وگرنه اتاقش که اش دهن سوزی نبود

  • بیژن بیژن (21 آبان 1399 ساعت 11:34)

    لامصب عین جعبه ست