1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. در هفته گذشته کدام خودروها بیشترین کاهش قیمت را داشتند؟

در هفته گذشته کدام خودروها بیشترین کاهش قیمت را داشتند؟

27 آبان 1399
  • 0

 

نعمت الله کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در خصوص کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد، گفت: در هفته ای که گذشت قیمت خودرو به شدت کاهش یافت و بیشترین کاهش مربوط به خودروهای خارجی بود.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو بیان کرد: مشکلی که در بازار خرید و فروش ماشین وجود دارد، مربوط به قفل شدن معاملات است. این رکود و قفل شدن به دلیل نوسانات نرخ ارز است که هیچ ثباتی ندارد اگر نرخ ارز ثبات پیدا کند قیمت ها نیز مشخص می شود و معاملات رونق گذشته را خواهد گرفت.

کاشانی نسب تشریح کرد: برخی دلال ها به دلیل اینکه خودرو را با قیمت بالا خریده اند اکنون از فروش خودرو دست نگه می دارند و در برابر فروش مقاومت می کنند و از طرفی خریدار واقعی خودرو نیز اقدام به خرید نمی کند و دست نگه می دارد که قیمت خودرو کاهش یابد و پس از رسیدن به قیمت مشخص اقدام به خرید می کند به همین دلایل خرید و فروش ها صفر شده است. 

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو بیان کرد: بیشترین کاهش قیمت خودرو مربوط به خودرو‌های خارجی بوده که حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است و خودرو‌های ایرانی نیز کاهش قیمت داشته اند. به طور مثال خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ بیشترین کاهش قیمت را داشته است که از ۲۶۰ میلیون تومان به ۲۲۵ میلیون تومان رسیده است.  

او بیان کرد: همچنین پراید از ۱۴۰ میلیون تومان به ۱۱۰ میلیون تومان رسید که بیشترین کاهش قیمت را نسبت به سایر خودرو‌های ایرانی داشت.  

کاشانی نسب در خصوص وجود خودرو صفر پراید در بازار آزاد، گفت: اکنون خودرو صفر پرایدی در بازار آزاد وجود ندارد و معاملاتی صورت نمی گیرد. 

 

 



نظرات