1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. وعده تنوع ‌بخشی به محصولات داخلی در بازار خودرو تا پایان امسال

وعده تنوع ‌بخشی به محصولات داخلی در بازار خودرو تا پایان امسال

اجرای تنوع ‌بخشی به محصولات داخلی در بازار خودرو تا پایان امسال
29 آبان 1399
  • 5

 

نوبرانه ‌های صنعت خودرو ایران در سال ۱۴۰۰ چهره بازار خودرو را تغییر خواهند داد

بیلبوردهایی که این روزها در سطح کلان‌شهرها می‌بینیم و اخباری که از خودروسازان در رسانه‌ها به‌گوشمان می‌خورد، نویدبخش تنوعی است که بازار خودرو در ماه‌های آینده و به‌ویژه سال جدید به‌خود خواهد دید. این تنوع به‌واسطه محصولات جدید ایران‌خودرو، سایپا، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و خودروسازان بم، گروه بهمن و دیگر خودروسازان رقم خواهد خورد که موعد عرضه برخی از آن‌ها نزدیک است.

تازه‌ترین نمونه این معرفی‌ها، محصولی از گروه بهمن با نام دیگنیتی است که چندی پیش اخبار و تصاویری از آن منتشر شده بود. این محصول که در مسیر داخلی‌سازی قرار دارد، ازجمله خودروهای ‌شاسی‌ بلندی است که دوشادوش کراس‌ اور گروه صنعتی کرمان‌ خودرو یعنی لیفان ایکس ۷۰ و پیش از کراس ‌اوورهایی مانند سایپا آریا و K۱۲۵ ایران‌خودرو به بازار خواهد آمد.

از بومی ‌سازی تا محصول بومی

تلاش مستمر در قطعه‌سازی کشور برای تولید داخل قطعات این خودروها در حال انجام است و از یک‌سو گروه بهمن عزم خود را برای تسریع در روند داخلی‌سازی محصول جدیدش جزم کرده و از سوی دیگر کرمان‌موتور برای داخلی‌سازی ۷۰ درصدی محصولاتش تا پایان سال آینده، پویش ساخت داخل را پیش می‌برد و درصدد توسعه پلت‌فرم یکی از محصولات مونتاژی خود برای تولید یک محصول داخلی است. 

کراس‌اوورهای سایپا آریا و K۱۲۵ ایران‌خودرو نیز که هر دو محصولی ایرانی هستند، پس از نسخه‌های سدان خود یعنی شاهین و K۱۳۲ عرضه خواهند شد.

در کنار این محصولات نسخه‌های آپشنال و متفاوت ۴ محصول سایپا یعنی تیبا، تیبا۲، ساینا و کوییک نیز به بازار خواهند آمد. همچنین محصولاتی از ایران‌خودرو نیز با تفاوت‌های ظاهری و فنی با محصولات پیشین در حال ورود به‌بازار هستند که شامل راناپلاس، سورن‌پلاس، سمند بهینه، دنا پلاس با گیربکس ۶ ‌سرعته، ۲۰۷ پانوراما و... می‌شوند.

بسیاری از محصولات داخلی نسخه اتوماتیک نیز خواهند داشت و از لحاظ پیشرانه نیز متحول خواهند شد. در کنار این محصولات، حضور مدل‌های جدید خودروهای مدیران‌خودرو نیز رو به‌افزایش است؛ از نسل چهارم ام‌وی‌ام ایکس۳۳ گرفته تا ایکس ۵۵ و آریزو ۶. علاوه‌بر این، محصولاتی همچون تیگو۵ با پیشرانه جدید و ایکس ‌۲۲ و تیگو ۷ با ظاهر جدید نیز قرار است راهی ‌بازار شوند.

پیکاپ‌های جدیدی نیز طی امسال و سال آینده به‌بازار خواهند آمد که محصول تی ۸ کرمان‌موتور و نسخه اتوماتیک آمیکو آسنا ازجمله آن‌هاست. البته به‌لیست محصولات آفرودی می‌توان اس‌یووی سایپا با نام احتمالی تیوان را نیز افزود. حتی محصولات روسی هم از این قافله عقب نمانده‌اند و یک پیکاپ و یک کراس‌اوور روسی نیز میهمانی خودروهای نوبرانه را در بازار خودرو ایران شلوغ‌تر خواهند کرد.

ورود به عرصه خودروهای برقی 

در کنار این محصولات، ورود خودروهای برقی، هیبرید و پلاگین-‌هیبرید نیز قرار است با عرضه محصولی از خودروسازی کارمانیا آغاز شود. علاوه‌بر این هر یک از شرکت‌های ایران ‌خودرو و سایپا نیز قصد دارند حداقل یک مدل خودرو برقی روی پلت‌فرم‌های K۱۳۲ و SP۱۰۰ خود تولید و عرضه کنند که البته برنامه‌های بلندمدت‌تری به‌حساب می‌آیند.

در برنامه‌های بلندمدت دو خودروساز بزرگ، خودروهای بنزینی دیگری همچون هاچ‌بک K۱۲۱ ایران‌خودرو و نیز خودرو ساندرو ایرانی نیز دیده شده است که پس از تندر۹۰ ایرانی راهی بازار خواهند شد.

 

 



نظرات

  • تاسف تاسف (2 آذر 1399 ساعت 11:49)

    میخوان پالان های جدید طراحی کنن! و تنوع بدن به این بازار( خر که همون خره) از نوع تنوع های قبلی: تیبااااااااا، ساینااااااااااا، سوررررن، رانا پلاااااس...

  • حسن حسن (30 آبان 1399 ساعت 11:04)

    فقط حرف کو عمل
    در مورد هایما هم همینجوری تبلیغ کردین همه بیلبوردهای شهرو پرکردین و پولهای مردمو پارو کردین بعد دست ملتو گذاشتین تو پوست گردو

    امیر امیر (2 آذر 1399 ساعت 10:46)

    حتی کشورهایی مثل چین هم تو مسایلی مثل خودرو پشت مارو خالی کردن و زیر تعهداتشون زدن ... تنها راه اینه که رو پای خودمون وایسیم و از تحصیل کرده های با استعداد تو این زمینه استفاده کنیم

    کوروش کوروش (2 آذر 1399 ساعت 22:33)

    امیرو با خودت چند چندی کجا از تحصیل کرده ها درست استفاده میکنن که اینجا استفاده کنن
    از منفی هایی که به نظراتت میدن باید متوجه شده باشی این حرفها فقط شعار
    هرجا نام مافیا باشه خودروسازها همونجان

  • امیر امیر (29 آبان 1399 ساعت 10:09)

    دم غیرتتون گرم ... من خودم صنعت کارم میفهمم ماشین صفر با این قیمت یعنی چی ... دم همه‌ی مدیرانی که بدون هیچ حاشیه ای برای پیشرفت صنعت این کشور تلاش می کنند گرم ... دست مریزاد .... کور شن اونایی که میخان صنعت کشور و با زمین گیر کردن صنعت خودرو نابود کنند ... دست حق پشت و پناهه همه ی زحمت کشای بی ریا