1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. اعلام آخرین وضعیت کیفی خودروهای داخلی در آبان ۹۹ +جدول کیفیت

اعلام آخرین وضعیت کیفی خودروهای داخلی در آبان ۹۹ +جدول کیفیت

1 دی 1399
  • 3

 

گزارش ارزشیابی کیفی خودرو آبان ۹۹ از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد.

ارزشیابی کیفی خودروها به منظور آگاهی از تمام ایرادات موجود در خودرو به منظور رفع آنها برای تولیدات آینده صورت می گیرد . ولی در کشور ما اینگونه نیست و فقط جهت اطلاع رسانی این ارزیابی ها انجام می گیرد و هدف اصلاح آنها نیست .

همچنین در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی مورد بازرسی قرار می‌گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای داخلی را در پنج دسته قیمتی مورد بررسی قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین یک تا ۵ ستاره کیفی را در نظر می‌گیرد.

بارزترین این خودروها پژو ۲۰۶ می باشد که سالها با تنها ۳ ستاره کیفی در حال تولید می باشد و هیچ وقت تغییری نکرد . همانند قبل تنها خودروی ۵ ستاره مونتاژ‌داخلی پژو ۲۰۰۸ می باشد و خودروی تازه وارد بازار کشور SWM G01 هم تنها موفق به اخذ ۳ ستاره شده است .

جدول کیفی خودروهای تولیدی در آبان 99 به شرح زیر است:

69.jpg

 

 



نظرات

  • محمد محمد (7 دی 1399 ساعت 08:23)

    خيلي جالبه تو اين ليست فقط 2008 يورو 5 هست و خودرو با كيفيت محسوب ميشه ما بقي عقب مانده ترين كشور دنيا راه نميدن بعد محصولات بهمن كه مزدا 3 و بسترن30 كه يورو 5 هستن تو اين لست ذكر نشده
    اين خبرهاي ناقص و ضد و نقيض هست كه مردم و صنعت را سرگردان كردن يا بي دقتي و ندانم كاري هست يا كمبود خبر و اطلاعات.متاسفانه

    محمد عسگری محمد عسگری (7 دی 1399 ساعت 10:48)

    در گروه بهمن فعلا خودرویی جز وانت بارها تولید نمی شود که بخواهند کیفیت آنها را اعلام کنند

  • مجتبی مجتبی (6 دی 1399 ساعت 09:13)

    سلام. رده بندی کیفی خودروهای بی کیفیت چه صیغه ایه ؟
    رده بندی کیفی واسه ماشین هایی که همشون بی کیفیت هستن اصلا مهم نیست. مهم قیمته که خودروسازها در اون رقابت میکنن. کیفیت بحث حاشیه ای است. شما ببین با پولی که داری کدوم لگن رو میتونی بخری و برو بخر نه اینکه حالا گیرم کیفیت فلان ماشین یه ستاره بیشتره ! ستاره ماله ماشینای ژاپنی و آلمانی و ... است.خداییش ستاره هم ندید. امتیاز بدید مثلا از -5 تا 0 (از منفی 5 تا صفر)! اینجوری هر خوردوریی امتیاز صفر اورد بهترین بی کیفیت میشه و خودروی منفی پنج، بدترین بی کیفیت !