1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ایران خودرو: تولید انبوه تارا به زودی آغاز می‌شود

ایران خودرو: تولید انبوه تارا به زودی آغاز می‌شود

18 بهمن 1399
  • 0

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاح خط تولید باک پلیمری خودروی تارا با اشاره به بهره برداری از 18 پروژه زیرمجموعه های این گروه در دهه فجر گفت: این گروه صنعتی به طور خاص 11 پروژه کلیدی را به بهره برداری خواهد رساند که از جمله این پروژه‌ها می توان به تولید انبوه تارا اشاره کرد.

تارا محصول جدید ایران خودرو قرار است امسال به بازار عرضه شود و پیش فروش این خودرو از تابستان ۹۹ آغاز شده بود. برای مشاهده اولین طرح فروش تارا می توانید بر روی آن کلیک نمایید.( طرح فروش خودرو جدید K132 شرکت ایران خودرو - تیر 99 )

وی افزود: تولید تارا در این هفته به روزانه دو دستگاه و در هفته آینده به 6 دستگاه خواهد رسید و به زودی با حضور وزیر تولید انبوه این خودرو آغاز می شود.

مقیمی با بیان این که در ایران خودرو با همکاری قطعه‌سازان تولید خودرو در سال 99 نسبت به سال 98 رشد 40 درصدی تولید را رقم زد، تصریح می کند: ایران خودرو از رکورد تولید 98 در آذرماه و از رکورد تولید سال 97 در 6 بهمن عبور کرد و تا پایان سال تعداد را به 500 هزار دستگاه خواهد رساند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به دو هدف ویژه ساخت داخل و کاهش قیمت تمام شده در این گروه صنعتی اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه کاهش قیمت تمام شده در مجموعه شکل گرفته و بررسی اطلاعات نشان می دهد از فروردین و اردیبهشت 1400 با پیوستن این قطعات به خطوط تولید، شاهد کاهش 20 درصدی قیمت قطعات خواهیم بود.

مقیمی افزود: در زمینه ساخت داخل نیز قدم های خوبی برداشته شده و تامین مواد اولیه قطعات با همکاری شرکت های طرف قرارداد در سال 1400 بعد از پاس کردن تست ها و رعایت استاندارد کارد خطوط تولید می شود تا کاهش وابستگی رقم بزند.



نظرات