1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. با کاهش تب و تاب بازار لاستیک قیمت‌ها پایین می‌آید

با کاهش تب و تاب بازار لاستیک قیمت‌ها پایین می‌آید

13 اسفند 1399
  • 0

رئیس اتحادیه لاستیک ‌فروشان و پنچرگیران گفت: لاستیک به میزان زیاد وجود دارد و فقط مقداری لاستیک‌های ۱۳ اینچ (پراید و تیبا) با کمبود مواجه است.

قدرت‌الله اروجنی در خصوص آخرین وضعیت لاستیک خودرو در بازار اظهار کرد: وضعیت بازار لاستیک در اهواز مناسب است؛ تب و تاب خرید لاستیک خوابیده است و قیمت لاستیک ‌خودرو دولتی به قیمت بازار آزاد بسیار نزدیک شده است.

وی گفت: در پنج ماه گذشته لاستیک ارزان بود اما رفته رفته شرکت‌ها ابتدا ۳۰ درصد افزایش قیمت انجام دادند و در دی‌ماه نیز لاستیک شامل ۵۰ درصد افزایش قیمت شد. خرید لاستیک خودرو در حال حاضر بدون مشکل خاصی در حال انجام است و متقاضیان مسئله ای در این خصوص ندارند.

رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان و پنچرگیران اهواز با اشاره به نزدیک شدن قیمت لاستیک دولتی به قیمت لاستیک آزاد افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده در بازار لاستیک، امید است که قیمت لاستیک کاهش یابد؛ نزدیک شدن نرخ دولتی و آزاد به یکدیگر، نشانه خوبی است.

اروجنی تصریح کرد: در بازار لاستیک فراوانی رخ داده است و لاستیک به میزان زیاد وجود دارد و تنها بازار لاستیک‌های ۱۳ اینچ (پراید و تیبا) مقداری با کمبود مواجه است که اگر کارخانه‌های تولیدکننده لاستیک، تولید خود را افزایش دهند این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: اگرچه میزان تولید لاستیک‌های ۱۳ اینچی افزایش یافته است اما با توجه به پرمصرف بودن این سایز لاستیک، نیاز به افزایش تولید است زیرا اکثر خودروهای ایرانی مانند پراید و تیبا از لاستیک ۱۳ اینچی استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان و پنچرگیران اهواز گفت: اشکال از خود ما مردم است؛ برای مثال فردی که لاستیک‌های ماشین‌اش نو و سالم هستند، به دنبال خرید لاستیک‌ و نگهداری آن است و دریغ از این فکر که لاستیک تاریخ انقضا دارد و فسادپذیر است.

اروجنی تصریح کرد: اگر مردم رعایت کنند و تنها افرادی که به لاستیک نیاز دارند خرید کنند، هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی در خصوص وضعیت موجودی لاستیک‌های خارجی در بازار نیز گفت: در حال حاضر لاستیک‌های ساخت کشور چین در بازار وجود دارد و لاستیک‌های ساخت کشور کره نیز هم به صورت قاچاقی و تعداد پایین و هم به صورت قانونی و تعداد بالا در کشور وجود دارند اما توصیه ما، خرید لاستیک‌های ایرانی و حمایت از اجناس ایرانی است.

منبع ایسنا


نظرات