به تازگی تصاویری از کارخانه سایپا منتشر شده است که نشان می دهد تولید کوییک فیس لیفت در تیپ S ( پایه ) افزایش پیدا کرده و گویا قرار است تا بزودی این خودرو به دست خریدارانش برسد و وارد بازار گردد.
کوییک اس به روز ترین نسخه توابد شده این خودرو در سایپا می باشد که بیشترین امکانات ممکم برای این خودرو را دارا می باشد.
گروه خودروسازی سایپا در زمستان ۱۳۹۹ تولید اولیه کوییک S را آغاز کرد و اعلام نمود که به خاطر مشکلات پیش آمده در تامین قالب های این خودروی فیس لیفت، تحویل این عضو خانواده X200 با چند ماه تاخیر انجام می شود.
حال با آغاز دومین ماه سال ۱۴۰۰ می بینیم که تولید کوییک S وارد فاز گسترده تری شده و گویا قرار است به زودی دعوتنامه ها و صدور فاکتور نمونه پایه کوییک فیس لیفت آغاز شود. به گفته مدیران ارشد سایپا، این خودروسازی برنامه دارد تا در سال ۱۴۰۰ در کنار تولید و تحویل کوییک S ، تیپ G این خودرو را هم به بازار عرضه کند.
اما با توجه به برنامه های این شرکت برای نسخه فیس لیفت کوییک، احتمالاً در نیمه دوم سال جاری تولید انبوه کوییک G به عنوان نسخه فول آپشن دنده ای این هاچ بک کراس فیس لیفت آغاز گردد.
بر اساس بخشنامه شورای رقابت سایپا کوییک S قیمت مصوب ۱۴۳ میلیون و ۱۰۶ هزار تومان را برای مصرف کنندگان دارد. باید به این نکته توجه داشت که کوییک S هم مانند سایپا شاهین و ساینا S با قوانینی مانند در رهن بودن سند خودرو، پیش فروش شده است و قطعاً این هاچ بک کراس فیس لیفت با ورودش به بازار خودرو، امکان خرید و فروش رسمی را تا ۱۲ ماه نخواهد داشت.
برای همین نمی توان برای کوییک S قیمتی در بازار آزاد را مدنظر گرفت و از سویی متقاضیان این خودرو باید آگاه باشند که هرگونه خرید و فروش کوییک فیس لیفت به مدت سال از صدور سند، غیر قانونی است و در صورت بروز مشکل امکان رسیدگی قانونی برای آن وجود ندارد.
معرفی سایپا کوییک S در آستانه ورود به بازار خودرو :
کوییک S نسخه پایه کوییک فیس لیفت است و امکانات سطح بالایی در آن دیده نمی شود. این خودرو به پیشرانه M15 مجهز است که با حجم ۱٫۵ لیتر، ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ توان خود را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلوی کوییک S می رساند. این پیشرانه به دریچه گاز برقی مجهز شده و از سویی چیدمان محفظه موتور کوییک فیس لیفت تا حدی متفاوت از نسخه معمولی است.
مدیران مگا موتور و سایپا می گویند که در اواسط سال ۱۴۰۰ پیشرانه M15GSI در کوییک S نصب خواهد شد. این پیشرانه با همان حجم و چیدمان ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ، به سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی مجهز بود و تغییراتی در ساختار پاشش سوخت، جرقه زنی، سرسیلندر و… آن رخ داده است.
همچنین ساختار خروجی دود M15GSI از نوع هدرز و مجموع این تغییرات باعث می شود تا پیشرانه جدید کوییک S در اواسط سال جاری، ۹۰ تا ۹۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۴ تا ۱۳۸ نیوتن متر تولید کند.
سایپا کوییک S در بخش امکانات به دو کیسه هوا، جلو آمپر جدید، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب، ترمز ABS، EBD، فرمان طرح D، پنل جدید تنظیم ارتفاع چراغ و برف پاککن عقب، تهویه الکتریکی دستی، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، نمایشگر تعویض دنده، سنسور پارک عقب، دما سنج محیط، بلوتوث، ریموت جدید، بازشو درِ صندوق عقب از روی ریموت و داشبورد، سامانه مدیریت یک پارچه خودرو، شیشه ها و آینه های برقی و… مجهز است.
معرفی و مشخصات سایپا کوییک G :
سایپا کوییک G از نظر فنی تفاوتی با نسخه استاندارد، یعنی تیپ S، ندارد. اما در بحث ویژگی های کابین و تزیینات داخلی متفاوت از سایر نمونه های کوییک است و سبکی به روزتر را دنبال می کند. در کابین کوییک G شاهد هستیم که طراحی بخش میانی داشبورد تغییر کرده و محل قرارگیری دکمه ها متفاوت شده است.
در کنار ویژگی های موجود در کوییک فیس لیفت تیپ S، در نسخه فول دنده ای که تیپ G نام دارد امکاناتی نظیر نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، قابلیت نصب نرم افزار بر روی نمایشگر، تریم داخلی چرم و پارچه، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، شیشه های عقب دودی، سنسور باد و دمای لاستیک، دوربین عقب و… نصب گردیده است.