1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مشاهده اولین واکنش ها از بازار خودرو به انتخابات ریاست جمهوری

مشاهده اولین واکنش ها از بازار خودرو به انتخابات ریاست جمهوری

30 خرداد 1400
  • 0

با اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بازار خودرو واکنش مثبتی نشان داد و قیمت خودرو در ساعت اولیه اندکی ارزان شد. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: کاهش قیمت خودرو مقطعی است و احتمال دارد دوباره افزایشی شود. 

فعلا بازار خودرو روند مشخصی به خود نگرفته و بیشتر خریداران و فروشندگان خودرو احساسی به موضوع انتخابات نگاه می کنند.

بعد از اعلام نتایج سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری قیمت برخی خودروهای داخلی ارزان شد. پارس سال با دو میلیون تومان کاهش به قیمت ۲۴۲ میلیون تومان رسید و پژو ۲۰۶ هم با یک میلیون تومان کاهش با قیمت 212 میلیون تومان معامله شد. پراید هم سه میلیون تومان ارزان شد و به قیمت 120 میلیون تومان رسید.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر توضیح داد: کاهش قیمت خودرو مقطعی و هیجانی است و احتمالا بازار خودرو در ادامه با افزایش قیمت مواجه می‌شود چرا که خودروسازان قبل از انتخابات به دنبال آزادسازی قیمت خودروها بودند و برای اجرای این برنامه با دولت وارد چالش‌های جدی شدند اما احتمال دارد که در دولت جدید با لابی‌گری موفق به این اقدام شوند.

مهدی دادفر گفت: با وجود این بازار همچنان راکد است و طبق آنچه فروشندگان خودرو می‎‌گویند فعلا با اعلام نتایج ریاست جمهوری مردم در بازار نظاره‌گر هستند.

فیروز نادری، فعال بازار خودرو هم درباره حال و هوای امروز بازار گفت: خودرو اندکی ارزان شده است و فعالان بازار اعتقاد دارند که روند کاهشی قیمت ادامه دارد.



نظرات