1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لامبورگینی 12 سیلندر هیبریدی در راه بازار! + قیمت و مشخصات

لامبورگینی 12 سیلندر هیبریدی در راه بازار! + قیمت و مشخصات

25 مرداد 1400
  • 2

لامبورگینی خودروی ۱۲ سیلندر هیبریدی خود را با قیمت ۳.۵ میلیون دلار عرضه خواهد کرد.

پس از چندین سال وقفه در رونمایی از نسل جدید لامبورگینی کونتاش، این خودروی سوپراسپورت بار دیگر به خیابان ها باز خواهد گشت با این فرق عمده که مانند بسیاری از محصولات جدید خودروسازان مطرح، خودروی فوق به صورت هیبریدی تولید خواهد شد. گفته می شود تنها ۱۱۲ دستگاه از این خودرو که ۸۰۳ اسب بخار توان دارد در سراسر جهان تولید خواهد شد.

 

کونتاش ۱۲ سیلندر یکی از نیرومندترین محصولات تولیدی لامبورگینی است و آخرین نمونه از نسل قبلی آن در ۳۰ سال پیش تولید شد. این خودرو دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می تواند خریداران را به پرداخت قیمت بسیار بالای آن ترغیب کند. کونتاش مجهز به یک موتور ۶.۵ لیتری است که آن را قادر می سازد تا تنها طی ۲.۸ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۲۱ مایل بر ساعت ( ۳۵۶ کیلومتر بر ساعت) اعلام شده است.  

با توجه به بازگشت این خودرو به بازار پس از ۳۰ سال، طراحان لامبورگینی تصمیم گرفته اند تا برخی از ویژگی های نوستالژیک این خودرو از جمله دماغه صاف آن را حفظ کنند و چراغ های جلو نیز به جز به کارگیری چراغ های LED تغییرات زیادی نداشته اند. با این حال در نمای پشتی خودرو طراحی ها کاملا بروزتر شده و از تایرهای ۲۱ اینچی نیز برای انتقال بهتر نیرو و حرکت رو به جلو استفاده شده است.

ایسنا نوشت: قرار است از اواخر امسال کار تحویل کونتاش به مشتریان آغاز شود اما قیمت نجومی این خودرو که طبق گمانه زنی ها حدود ۳.۵ میلیون دلار خواهد بود، قطعا بالاتر از چیزی است که حتی خیلی از مشتریان این شرکت هم توانایی پرداخت آن را داشته باشند. البته لامبورگینی کونتاش قرار نیست به تعداد زیادی تولید شود: تنها ۱۱۲ دستگاه خودرو خط تولید را ترک خواهند کرد. 



نظرات

  • مشتری مشتری (30 مرداد 1400 ساعت 17:52)

    این همون لامبورگینی که تو ایران ساختن خخخخخ

  • ابوعلی ابوعلی (25 مرداد 1400 ساعت 16:22)

    ماشینی ک ما داریم صدبرابر این می ارزه برو بابا چ میگی.....اگه گفتین چبود......پپپپپپرررررراااااایییییدددددد...خدا ازتون نگذره....