1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. محصول جدید لامبورگینی نیامده تمام شد!

محصول جدید لامبورگینی نیامده تمام شد!

محصول جدید لامبورگینی نیامده تمام شد! + عکس
31 مرداد 1400
  • 0

 لامبورگینی اعلام کرد تمام ظرفیت محصول کونتاش تکمیل شده است.

 در حالی که هنوز کار عرضه محصول جدید شرکت لامبورگینی شروع نشده، این خودروساز ایتالیایی با صدور بیانیه ای اعلام کرد تمامی ظرفیت یش بینی شده تولید این محصول از همین حالا پیش خرید شده است و افرادی که تمایل به خرید این محصول دارند باید تا اعلام بعدی منتظر باشند. این اتفاق آن هم در شرایطی که لامبورگینی به دلیل پیامدهای کرونایی در سال جاری با کاهش سودآوری مواجه شده بود باعث شد تا ارزش سهام این شرکت رشد محسوسی را تجربه کند.

 

کونتاش ۱۲ سیلندر یکی از نیرومندترین محصولات تولیدی لامبورگینی است و آخرین نمونه از نسل قبلی آن در ۳۰ سال پیش تولید شد. این خودرو دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می تواند خریداران را به پرداخت قیمت بسیار بالای آن ترغیب کند. کونتاش مجهز به یک موتور ۶.۵ لیتری است که آن را قادر می سازد تا تنها طی ۲.۸ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۲۱ مایل بر ساعت ( ۳۵۶ کیلومتر بر ساعت) اعلام شده است.

با توجه به بازگشت این خودرو به بازار پس از ۳۰ سال، طراحان لامبورگینی تصمیم گرفته اند تا برخی از ویژگی های نوستالژیک این خودرو از جمله دماغه صاف آن را حفظ کنند و چراغ های جلو نیز به جز به کارگیری چراغ های LED تغییرات زیادی نداشته اند. با این حال در نمای پشتی خودرو طراحی ها کاملا بروزتر شده و از تایرهای ۲۱ اینچی نیز برای انتقال بهتر نیرو و حرکت رو به جلو استفاده شده است.

 

قرار است از اواخر امسال کار تحویل کونتاش به مشتریان آغاز شود اما قیمت نجومی این خودرو که طبق گمانه زنی ها حدود ۳.۵ میلیون دلار خواهد بود، قطعا بالاتر از چیزی است که حتی خیلی از مشتریان این شرکت هم توانایی پرداخت آن را داشته باشند. البته لامبورگینی کونتاش قرار نیست به تعداد زیادی تولید شود: تنها ۱۱۲ دستگاه خودرو خط تولید را ترک خواهند کرد.

منبع ایسنا


نظرات