1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تبلیغات خرید اقساطی خودرو ! کلاهبرداری یا واقعیت؟

تبلیغات خرید اقساطی خودرو ! کلاهبرداری یا واقعیت؟

خرید اقساطی خودرو ! کلاهبرداری یا واقعیت؟
31 شهریور 1400
  • 0

«فروش اقساطي خودروهاي ايران خودرو» و «اعلام جزئيات فروش قسطي خودرو به بازنشستگان» پس از اين دو خبر، براي برخي سوال است که آيا خريد خودرو قسطي به صرفه است و اينکه چه کساني مي‌توانند از اين امکان بهره ببرند؟

 با وجود اخباري مانند احتمال آزادسازي واردات خودرو اما خريد خودرو قسطي ماجرايي متفاوت از خريد خودرو نقد دارد و معمولا در خريد اقساط کمتر به احتمال ارزاني خودرو فکر مي‌شود. به دليل تورم ۴۵ درصدي فعلي و نزديک شدن ميزان رشد نقدينگي به ۴۰ درصدي هنوز چشم‌انداز کاهش تورم در اقتصاد ايران رنگ و روي واقعيت به خود نگرفته و دقيقا به همين دليل است که برخي به دنبال گرفتن وام يا خريد افساطي هستند. در اين اقدام معمولا ميزان سودي که پرداخت مي‌شود به اندازه تورم نيست. اما چطور مي‌توان به صورت اقساط خودرو خريد؟

خريد قسطي بدون ضامن!

خريد قسطي بدون ضامن شعار يکي از فروشندگان خودرو اقساط است که چون خودروهاي ايران خودرو را مي‌فروشد اين شائبه به وجود آمده بود که ايران‌خودرو چنين اقدامي مي‌کند اما اخيرا ايران‌خودر ارتباط با اين طرح را تکذيب کرد.


خودروسازان وضعيت خوبي ندارند. دپوي بيش از ۱۰۰ هزار خودرو ناقص در پارکينگ آنها و زيان بيش از ۱۰۰ هزار ميليارد توماني بابت اجراي طرح‌هاي پيش‌فروش و از سوي ديگر کاهش توليد آنها تنها بخشي از اوضاع نامناسب آنهاست. در اين شرايط برخي از شرکت‌ها مدعي هستند که مي‌توانند خودروهاي ايران‌خودرو را به شکل اقساطي در اختيار مشتريان قرار دهند، بدون ضامن و تحويل آني!


يکي از اين شرکت‌ها که مدعي است به صورت قانوني فعاليت مي‌کند، اعلام کرده است: «در قوانين اين شرکت براي خريد به صورت اقساطي بسته به مدارک مشتري نيازي به ارائه ضامن نيست، شرايط اقساط بسته به توان مالي افراد تنظيم مي‌شود و از ۴ ماه تا ۳۶ ماه براي تنظيم اقساط زمان باقي است. همچنين ميزان پيش پرداخت بسته به مدارک شغلي و مدارک سکونتي مشتري و خواست مشتري تعيين مي‌شود، تا افراد بدون فشار مالي بتوانند براي خريد اقساطي خودرو اقدام نمايند.»


تحويل خودرو در سريع‌ترين زمان ممکن نيز ادعاي ديگر اين شرکت است که علاوه بر اين اعلام کرده: «خريدار پس از پرداخت وجه اوليه و تحويل خودرو و پس از طي مراحل اداري در مدت زمان کوتاهي سندي به نام خود در اختيار خواهند داشت، تنها يک قرارداد رسمي براي پرداخت اقساط تنظيم مي‌شود.

پژو پارس، پژو ۲۰۷، سمند، چانگان، کوئيک، پژو ۲۰۶ و هايما از جمله اين خودروها هستند که در طرح فروش اقساطي شرکت‌هاي مربوطه مي‌توان مشاهده کرد.



نظرات