1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فیس‌لیفت کیا فورته مدل ۲۰۲۲ معرفی شد + عکس

فیس‌لیفت کیا فورته مدل ۲۰۲۲ معرفی شد + عکس

21 مهر 1400
  • 0

پس‌ازاینکه فیس‌لیفت کیا K3 در نسخهٔ کره‌ای معرفی شد، حالا فیس‌لیفت کیا فورته مدل ۲۰۲۲ هم برای آمریکای شمالی معرفی شده است. 

کیا فورته که در کشور ما و بعضی دگیر کشورها به نام سراتو شناخته می شود یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین محصولات این کمپانی کره ای می باشد که همراه آمار فروش مناسبی را داشته است. آخرین مدلی از کیا سراتو که در کشور ما حضور دارد مدل 2018 می باشد با مدل YD که در مدل 2019 نسخه جدید این خودرو معرفی و تابحال در چند مرحله برای بازارهای مختلف فیس لیفت شده است.

Kia-Forte-2022-1600-0a.webp
این سدان کامپکت که در بازارهای سراسر جهان با نام‌های مختلف K3، سراتو و فورته عرضه می‌شود، از سال ۲۰۱۸ وارد نسل سوم شده و حالا فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. فورته مدل ۲۰۲۲ در چهار تیپ مختلف بنام‌های FE، LXS، GT-Line و GT با پکیج‌های سفارشی تکنولوژی و اسپرت پریمیوم در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

Kia-Forte-2022-1600-09.webp
همان‌طور که در نسخهٔ کره‌ای دیده بودیم، فورتهٔ جدید در جلو از دماغه‌ای بازطراحی شده با چراغ‌های جدید بهره می‌برد که با جلوپنجرهٔ باریک موسوم به پوزهٔ ببر ادغام شده‌اند و سپری تهاجمی‌تر با ورودی‌های هوای جدید و چراغ‌های LED اضافی هم آن‌ها را همراهی می‌کند. حجم تغییرات در عقب خودرو اما کمتر بوده و صرفاً در مواردی مثل بازنگری جزئی در سپر، گرافیک جدید چراغ‌ها و لوگوی جدید کیا خلاصه می‌شود. نسخه‌های GT همچنین از تریم‌های قرمزرنگ در سپرها و جلوپنجره به همراه اسپویلر کوچکی در لبهٔ در صندوق بهره می‌برند. کیا رینگ‌ها ۱۶ و ۱۷ اینچی جدیدی را هم برای این خودرو ارائه کرده است.

Kia-Forte-2022-1600-0e.webp
فورد مدل ۲۰۲۲ در داخل در تیپ‌های FE و LXS به نمایشگر لمسی ۸ اینچی و در تیپ‌های GT-Line و GT به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مجهز است که هردو از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار هستند؛ اما در نسخهٔ آمریکایی این خودرو از صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی جذابی که در تیپ‌های بالایی نسخه کره‌ای ارائه می‌شود خبری نیست و خریداران باید به یک نمایشگر کوچک ۴.۲ اینچی در میانهٔ صفحه آمپر آنالوگ بسنده کنند.

Kia-Forte-2022-1600-10.webp
برای فیس‌لیفت فورته تجهیزات جدیدی مثل ترمزدستی الکترونیکی با اتو هلد، شارژ USB سفارشی عقب، تودوزی چرم مصنوعی و سوئیچ هوشمند با استارت از راه دور ارائه شده و تجهیزات ایمنی هم حالا شامل شش سیستم کمک‌رانندهٔ جدید به‌صورت استاندارد و حداکثر پانزده سیستم مختلف مثل دستیار رانندگی در بزرگراه، کروز کنترل مبتنی بر ناوبری و هشدار خروج ایمن به‌صورت سفارشی می‌شود.


فورته مدل ۲۰۲۲ مثل قبل با دو پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود. تیپ‌های FE، LXS و GT-Line به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند که این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مدل GT اما از پیشرانهٔ قوی‌تر ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور دارد. برای این نسخه گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه یا شش سرعتهٔ دستی قابل انتخاب خواهد بود.

Kia-Forte-2022-1600-1a.webp
فورته GT همچنین به ترمزهای قوی‌تر، سر اگزوز دوتایی و تنظیم اسپرت تعلیق با طراحی چند اتصالی در عقب هم مجهز است. فورته مدل ۲۰۲۲ در مکزیک تولید می‌شود اما کیا هنوز قیمت آن‌را اعلام نکرده است. همچنین هنوز هیچ اطلاعی در مورد سرنوشت هاچ‌بک فورته ۵ نداریم زیرا کیا فقط سدان فورته را برای مدل ۲۰۲۲ معرفی کرده است.

 

منبع پدال


نظرات