1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. وزیر صنعت وعده جدیدی داد: خودرو تا پایان سال ارزان می‌شود

وزیر صنعت وعده جدیدی داد: خودرو تا پایان سال ارزان می‌شود

وزیر صمت وعده جدیدی داد: خودرو تا پایان سال ارزان می‌شود
2 آبان 1400
  • 8

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سال بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیش از برنامه پیش بینی شده تولید خواهد شد. با عرضه بیشتر محصولات داخلی به بازار قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

سید رضا فاطمی امین پس از بازدید از خط تولید خودروی تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان سال بالغ بر 100 هزار دستگاه خودرو بیش از برنامه پیش بینی شده تولید خواهد شد ضمن اینکه سال آینده تولید خودرو توسط خودروسازان به بیش از یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خواهد رسید که در آن مقطع دیگر قرعه کشی برای خودرو نخواهیم داشت وقیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: در قالب یک برنامه ویژه، 9 طرح برای صنعت خودرو طراحی شده است که بخشی از اجرای این برنامه به عهده ما و بخشی دیگر به عهده خودروسازان است.

فاطمی امین، صنعت خودرو را با اجرای این برنامه‌ها، صنعتی رو به جلو توصیف کرد و گفت: روز‌های خوبی را برای این صنعت پیش‌روداریم. خودرو به نوعی مظهر صنعت ایران است و خودروسازان برنامه منظم خود را در همه حوزه‌ها اعم از تولید مونتاژ و قدرت سازیصورت هفتگی به ما ارائه می‌دهند و مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: از مدیران خودروسازی خواسته‌ایم که در کوتاه‌ترین زمان، کیفیت خودرو‌های تولیدی خود را افزایش دهند تا رضایت مشتریان را به دست آورند.

وزیر صمت گفت: از زمان به عهده گرفتن مسئولیت در وزارت صمت، 10 برنامه راهبردی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آن‌هاصنعت خودرو بوده است، موانع، ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه شناسایی شده است.

فاطمی امین افزود: خودرو ظرفیت صادرات نیز دارد که سازمان توسعه تجارت با شناسایی ظرفیت ها، صادرات در این حوزه را از سالآینده با قدرت و جدیت بیشتری در دستور کار قرار می‌دهد.

وی در خصوص صادرات خودرو اضافه کرد: صادرات خودرو به سه شکل صادرات خودروی کامل، صادرات قطعات و راه اندازی خطتولید در کشور هدف صاداراتی است.

وزیرصمت گفت: خط تولید خودرو در چند کشور در حال فعالسازی است که تا پایان سال یکی ازخطوط فعال خواهد شد.

منبع تسنیم


نظرات

  • ابو ابو (4 آبان 1400 ساعت 09:41)

    ثابت شده که عددی نیستی که بتونی جلوی مافیای خائن خودرو وایسی. میگی نه ؟ هشت سال مهلت داری اگه تونستی جلو ده برابر شدن قیمت رو بگیری مردی. ارزانی پیشکش خودت و فامیل. دیگه خسته شدیم از دروغ و خیانت شما به مردم بدبخت

  • mohamad mohamad (4 آبان 1400 ساعت 08:34)

    اقا توهم نزن حرف نزن هر زمانی حرفی زدین به روز بعدش نرسیده وضعیت بدتر شده الان خریدن ماشین نو حتی دست دوم جز ارزوهای دست نیافتنی مردم شده ملت توی خورد وخوراکشون موندن چی داری میگی

  • اگاه اگاه (3 آبان 1400 ساعت 21:34)

    منظورش از ارزان شدن قیمت یعنی مثلآ پراید 170 میلیونی ممیشه 164 میلیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • زرشک زرشک (3 آبان 1400 ساعت 17:17)

    ماشین نخرید...همه را صاحب ماشین میکنیم.

  • mamad mamad (3 آبان 1400 ساعت 17:12)

    دوستان توجه کنید افعال معکوس برره ای بکار برده

  • الکی نگی ؟ الکی نگی ؟ (2 آبان 1400 ساعت 20:54)

    شوخی میکنی ؟
    چیزی تو این کشور ارزون شده ؟
    500% یک چیزی پامپ میشه بعد 10% میاد پایین بهش میگین کاهش قیمت و کمک به مردم ؟
    خیلی هنر کنید کاری کنید که همه چیز ثابت بمونه. بعیده این کارم موفق بشید به درستی انجام بدید.

  • علی علی (2 آبان 1400 ساعت 12:53)

    نه توروخدا
    وقتی پا به پای دلار قیمت در بازار آزاد رشد کرده و سمند و پژو فکستنی شده خدا تومن، توقع دارید تو این رکود با افزایش تولید این لگن‌ها ارزون نشن؟
    در این شرایط مشتری واقعی برای گاریهای ایرانی بسیار کم هست و اگر رانت موجود در بازار از بین برود رکودی سنگین بازار خودرو را خواهد گرفت. که امیدوارم منجر به ورشکستگی خودروسازان بی‌کیفیت شود.

  • منپ منپ (2 آبان 1400 ساعت 10:20)

    ۱۰۰۰درصد بردید بالا حال ۲۰ درصد بیارید پایین بگیدارزان شد ماشین باید قیمتش ۴۰۰درصد پایین بیاد