1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خداحافظی با تولید دوج هلکت عضلانی در سال ۲۰۲۳ + عکس

خداحافظی با تولید دوج هلکت عضلانی در سال ۲۰۲۳ + عکس

3 آذر 1400
  • 0

خودروهای عضلانی در تمام دنیا طرفداران خود را دارند. این خودروها با ظاهری حیرت انگیز و موتورهای پرقدرت و پرسر و صدا نگاه ها را به خود معطوف می کنند.

گزارش‌های جدید رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد که دوج خود را برای پایان تولید مدل‌های احتراق داخلی هل‌کت آماده می‌کند و قصد دارد اولین خودروی عضلانی و برقی خود را تا سال ۲۰۲۴ راهی بازار کند.

مدتی است که می‌دانیم پایان هل‌کت (Hellcat) نزدیک شده است. در اوایل سال جاری، تیم کونیسکیس، مدیرعامل دوج به همین اندازه درباره‌ی پایان تولید مدل‌های هل‌کت گفت، اما پایان دقیق هنوز مبهم بود. هم‌اکنون، این زمان به یک سال مدل محدود شده است و می‌دانیم که به‌طور خاص، در سال ۲۰۲۳ این زمان فرا خواهد رسید. با توجه به اینکه مدل‌های ۲۰۲۲ نزدیک هستند، آخرین سواری هل‌کت قبل از اینکه متوجه شویم، پیش روی ما خواهد بود.

البته تمام این موارد به شرطی است که گزارش اخیر موتوروان دقیق باشد. ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم این‌طور نیست، زیرا کونیسکیس یک‌بار دیگر به عنوان منبع آخرین اطلاعات ذکر شده است. مسئولان موتوروان برای تأیید مستقیم با دوج تماس گرفتند و آن‌ها هنوز واکنشی نشان نداده‌اند. با این حال، دلایل زیادی برای شک کردن سال ۲۰۲۳ به عنوان سال آخر مدل‌های دوج هل‌کت وجود ندارد.

دوج دورانگو هل‌کت (Durango Hellcat) نیز برای همیشه از خط تولید خارج خواهد شد. به هر حال این مدل قبلا نیز به عنوان مدل منحصربفررد و یکتا در نظر گرفته شده بود. در ماه آگوست کونیسکیس گفته بود خودروی عضلانی الکتریکی جدید دوج در سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود. وقتی همه چیز را با هم در نظر بگیرید، سال ۲۰۲۳ به نتیجه‌ی واضحی با پایان تولید خودروهای هل‌کت تبدیل می‌شود.

فقط یک نکته‌ی درخورتوجه وجود دارد. گزارشی در ماه اوت که موتوروان نیز به به آن اشاره کرده بود؟ در آن گزارش، کونیسکیس پیشنهاد کرد که ممکن است بین خودروی الکتریکی عضلانی نسل بعدی و مدل‌های کنونی دوج هل‌کت‌ هم‌پوشانی وجود داشته باشد. این با آخرین بیانیه‌ای که به‌طور قطعی به پایان تولید مدل‌های سوپرشارژ دوج چارجر و چلنجر در سال ۲۰۲۳ گزارش می‌دهد، تناقض دارد. به همین دلیل است که دوج برای بیانیه رسمی تحت فشار رسانه‌های خودرویی قرار دارد. اما صبر کنید، چیزهای بیشتری هم وجود دارد.

2022-dodge-charger-srt-hellcat-redeye-widebody-jailbreak.jpg

در گزارش اخیر، کونیسکیس بیان کرد که یک نمونه اولیه کاربردی از خودروی عضلانی برقی جدید در سال ۲۰۲۲ ظاهر خواهد شد. اینکه آیا مدل جدید به عنوان خودروی به اصطلاح نزدیک به تولید ظاهر می‌شود یا مدل مفهومی، هنوز نامشخص است. اما شاید این مدل بتواند با تعریف همزیستی خودروی عضلانی احتراق داخلی و الکتریکی دوج مطابقت داشته باشد. ممکن است بازه زمانی برای تحقق بخشیدن به این هدف طولانی باشد، اما با توجه به اینکه اکثر خودروسازان بزرگ به سرعت در جهت توسعه‌ی خودروهای برقی به جلو می‌روند، شاید جایگزین ‌هل‌کت کمی زودتر از راه برسد.

هم‌اکنون حداقل، پیشرانه خورجینی هشت سیلندر همی (Hemi V8) زنده و سالم است. دوج اخیراً از نسخه‌های جدید جیل‌بریک مدل‌های SRT چلنجر و چارجر ردآی رونمایی کرد که گزینه‌های رنگی جدید، نشان‌های ویژه و افزایش درخورتوجه قدرت خروجی هل‌کت ۶/۲ لیتری به ۸۰۷ اسب بخار را ارائه می‌دهد. ما بسیار شک داریم که این آخرین نسل از نسخه ویژه هل‌کت باشد، قبل از اینکه آن‌ها بی سروصدا تولید را به پایان برسانند.

منبع پدال


نظرات