1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. معرفی مشخصات کوییک s سایپا - تغییرات کم در فیس لیفت جدید

معرفی مشخصات کوییک s سایپا - تغییرات کم در فیس لیفت جدید

5 آذر 1400
  • 2
  • 2435

گروه خودروسازی سایپا جهت تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود اقدام به فیس لیفت خودروی کوییک کرد و اسم آن را کوییک اس گذاشت. شاید در نگاه اول نتوان خیلی به تغییرات این خودرو پی برد به همین دلیل در این مطلب سعی می کنیم که به جزئیات این تغییرات که اندک هم می باشد اشاره کنیم.

سایپا کوییکs یکی از خودروهای پیش فروش جدید سایپا بود که از ۱ آذر ماه آغاز شد. مشخصات این خودرو را در ادامه بخوانید.

کوییک اس فیس لیفت جدید کوییک بود که درسال ۱۴۰۰ به بازار آمد.


مقایسه کوییک اس با سایر مدل‌ها

کوییک اس از لحاظ طراحی و سطح تجهیزات، یک پله بالاتر از کوییک آر است.

در قسمت بیرونی خودرو، مهم‌ترین تغییری که در کوییک اس رخ داده است، جلوپنجره و سپر جدید جلوست. اما سایر جزییات مانند چراغ‌ها، رینگ‌ها و سپر عقب، بدون تغییر باقی مانده‌اند.


کابین کوییک s

به محض ورود به کابین کوییک اس، اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، تغییر طراحی در پنل دکمه‌های سمت چپ فرمان است که سایپا، پنج دکمه را در آن جای داده که عبارتند از: تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، برف پاک کن عقب، آب‌پاش برف پاک کن عقب، قفل شیشه‌های عقب و صندوق پران. البته این پنل در کوییک جی دارای چندین دکمه بیشتر است.

نکته جدیدی که در کابین کوییک اس جلب توجه می‌کند، تغییر صفحه کیلومتر است که دقیقا مشابه ساینا اس طراحی شده. و ویژگی‌هایی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر سنسور عقب، نشانگر وضعیت تعویض دنده و … در آن وجود دارد.

آخرین نکته‌ای که در کابین این خودرو می‌بینیم تغییر غربیلک فرمان بوده و بهتر است بگوییم که سایپا، همان غربیلک فرمان کوییک اتومات پلاس را حالا در کابین کوییک اس نده‌ای هم استفاده کرده است. البته مشابه همین نوع فرمان دی‌کات را قبلا هم در کوییک آر و ساینا اس دیده بودیم.

فرمان کوییک اس، فاقد دکمه‌های کنترلی (برای تنظیم سیستم صوتی و بلوتوث) بوده چراکه سایپا از این دکمه‌ها، فقط در تیپ‌های گران‌تر کوییک نیوفیس استفاده کرده است.

thm_529_15.jpg
قسمت فنی کوییک s چطور است؟ 

در قسمت فنی، سایپا تغییری در پیشرانه نداده و این یعنی سری اول تولیدات کوییک اس، با همان موتور قدیمی ام ۱۵ کوییک معمولی حویل خریداران شده ولی با این تفاوت که به «دریچه گاز برقی» مجهز است و استاندارد آلایندگی آن نیز به یورو۵ ارتقا یافته. به گفته سایپا، این شرکت می‌خواهد در آینده‌ای تغیرات مهمی در مجموعه پیشرانه کوییک اس اعمال کند.

thm_529_151.jpg




نظرات

  • آرمان آرمان (5 آذر 1400 ساعت 08:08)

    استاندارد یورو 5 یعنی نابودی موتور خودرو چون بنزین ایران یورو دو و در اولین فرصت خرابی سنسور اکسیژن به چشم میاد دوم این که این تغییرات به هیچ وجه در انتخاب خریدار تغییری ایجاد نمیکنه چون مردم واس چند تا دکمه و فرمون پول اضافه نمیدن و این که با هزینه خیلی کمتر از شرکت اپشن های حتی بهتر هم میشه نصب کرد و در اخر این سیستم مسخره نمایندگی و شرایط گرانتی هستش که تمامی نمایندگی ها از کمبود قطعه رنج میبرن و هر قطعه ای مه میخای میگن در کیلومتر مورد نظر شامل گرانتی نیست پس چرا الکی هزینه کرد! بابت گرانتی

  • Ali Ali (5 آذر 1400 ساعت 06:35)

    اگر مردم متحد میشدن و خودروهای بی‌کیفیت و گران رو تحریم میکردن دیگه آینده‌ای برای سایپا وجود نداشت تا بخاد تغییرات مهمی رو در پیشرانه ابرخودروی خودش اعمال کنه! و دوباره با چند ده میلیون گرونتر قیمت‌گذاری کنه.
    از ماست که بر ماست...