1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. طرح واردات خودرو با رفع ابهام‌ در شورای نگهبان تایید شد

طرح واردات خودرو با رفع ابهام‌ در شورای نگهبان تایید شد

13 آذر 1400
  • 2

طرح واردات مجدد خودروهای خارجی به کشور راه پر پیچ و خمی را طی کرد. این طرح موافقان و مخالفان زیادی دارد و ابهاماتی هم در خصوص محل تامین ارز مورد نیاز برای واردات در آن نهفته است. ولی سرانجام رفت و برگشت های طرح واردات خودرو بین مجلس و شورای نگهبان پایان یافت.

سخنگوی شورای نگهبان گفت که این شورا دیگر نسبت به طرح ساماندهی صنعت خودرو هیچ ابهام و ایراد شرعی یا قانونی ندارد.

طرح واردات خودرو شورای نگهبان.jpg

هادی طحان نظیف در ارتباط با طرح «ساماندهی صنعت خودرو» گفت: این طرح در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت. در مرحله قبل اساسا مغایرت شرعی یا قانونی نسبت به این طرح نداشتیم و تنها سه ابهام وجود داشت که با بررسی‌هایی که در شورای نگهبان به عمل آمد این ابهام‌ها برطرف شد و شورای نگهبان نسبت به این طرح هیچ ابهام و ایرادی ندارد.

وی افزود: البته هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی از جهت سیاست‌ها نسبت به این طرح داشت که ما براساس مقررات باید آن‌ها را به مجلس منتقل کنیم اما شورای نگهبان نسبت به این طرح هیچ ایراد و ابهامی ندارد.



نظرات

  • سورنا سورنا (13 آذر 1400 ساعت 21:21)

    به نظر من فرقی به حال عموم ملت نمیکنه این طرح .فقط به درد خانواده های خاص و درصد کم اما مرفح جامعه میخوره چرا که ملت با مشکلات زیاد اقتصادی روبه رو اند از کجا میتونن خودرو لوکس چند میلیاردی میتونن بخرن این طرح فقط به درد وارد کنندگان خوردو میخوره و البته خریداران ثروت مند این سری خودرو ها بهتره یه قانونی وضع بشه ک کل ملت سود ببرن از اون قانون تا عده کمی از جامعه

  • عزت عزت (13 آذر 1400 ساعت 18:45)

    خوب کی قرار بیارن؟ خیلی وقته ماشین لوکس جدید ندیدیم تو خیابون ،???????????? ما که نمی تونیم بخریم