1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. با توجه به پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی؛ اجازه دهید واردات خودرو انجام شود

با توجه به پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی؛ اجازه دهید واردات خودرو انجام شود

7 دی 1400
  • 4

وقتی مقایسه ای بین قیمت خودروهای داخلی در بازار کشور با خودروهای موجود در بازار کشورهای همسایه با تبدیل به دلار به نرخ روز می اندازیم، مشاهده می کنیم که در حق مردم و خریداران خودرو در کشور ما اجحاف بزرگی صورت می گیرد. به عنوان مثال برای خرید یک پژو 207 دنده ای با فرمان برقی و بدون سقف شیشه ای هم اکنون بایستی حدود 365 میلیون تومان پرداخت کرد که با محاسبه نرخ هر دلار 27500 تومان می شود حدود 13 هزار 200 دلار که خودروهای خیلی با کیفیت تری می توان با این قیمت در بازار خودروی کشورهای همسایه خرید.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی و قیمت‌های سرسام‌آور آنها تاکید کرد: اجازه دهید واردات خودرو انجام شود. 

علی رضایی نماینده مردم کنکاور در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی عنوان کرد: متاسفانه مافیای خودرو خون مردم را در شیشه کرده‌اند. اکثر مردم با موضوع واردات خودرو موافقت دارند و ما باید به حق مردم احترام بگذاریم. چه تناسبی میان کیفیت پایین خودرو و قیمت سرسام‌آور آن وجود دارد؟

وی ادامه داد: قیمت پراید 180 میلیون تومان و پژو 300 میلیون تومان می‌باشد به استناد آمار ارائه شده اکثر تصادفات مربوط به همین خودروهای بی‌کیفیت داخلی است. قرار بود قیمت خودرو اصلاح شود و کیفیت آن بالا برود اما نه قیمتی اصلاح شد و نه کیفیت. برهمین اساس درخواست می‌کنم اجازه دهید که واردات خودرو انجام پذیرد.

منبع ایسنا


نظرات

  • حسین حسین (8 دی 1400 ساعت 21:40)

    مافیای خودرو و مهره های اصلی آنها همین اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند که بدون دلایل محکمه پسند و با بهانه های بچه گانه جلوی واردات خودرو به کشور را که حق مسلم ملت است را گرفته اند . و لعنت الله علی القوم الظالمین

  • بهرام بهرام (8 دی 1400 ساعت 09:48)

    تنها برگ برنده مردم اینه که یه سال ماشین صفر نخرن.کاری که چند بار شروع کردن و نیمه کاره رها کردن.اونوقت میبینین که مافیا رو باید از کف خیابون با خاک انداز جمع کرد!

  • ایرااااااااانی ایرااااااااانی (7 دی 1400 ساعت 20:58)

    خواست و رأی مردم اینقدر مهم هست که به رأی آنها حکومت جمهوری اسلامی تعیین شد ولی متااااااااسفانه عده‌ای با ایجاد انحصار و مافیا و..... خواست و رأی ۸۵ میلیون ایرانی را زیر پا می‌گذارند و آنها را مجبور کرده‌اند جان و مال و خانواده‌شون رو در این خودروهای غیرایمن و بشدت گرون و بی‌ارزش به خطر بیاندازند.....!!!

  • عماد عماد (7 دی 1400 ساعت 19:18)

    مافیا از نماینده ها خیلی قدرت بیشتری داره هیچ کاری نمیتونن بکنند