1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جدیدترین نسل از خودروی لوکس هیوندای آزرا(گرنجور) چه شکلی خواهد بود؟ + عکس

جدیدترین نسل از خودروی لوکس هیوندای آزرا(گرنجور) چه شکلی خواهد بود؟ + عکس

14 دی 1400
  • 0

هیوندای آرزا یکی از محصولات لوکس این کمپانی کره ای می باشد که در کشور ما هم بسیار شناخته شده و محبوب می باشد. این خودرو از سال 2006 به بازار کشور ما راه یافت و در سال 2010 فیس لیفت این خودرو با نام کالیفرنیا وارد شد. در سال 2011 نسخه پنجم از این خودرو به ایران وارد شد. در نسل پنجم، این خودرو با نام گرنجور به بازار کشور ما عرضه شد. گرنجور یا آزرا تا سال 2014 هم وارداتش ادامه داشت و سپس متوقف شد. این خودرو همیشه از سطح امکانات و آپشن های بسیار مناسب در کنار موتور پر قدرت بهره می برد که هم مورد توجه جوانان قرار گرفته بود و هم خانواده ها.

352.jpg

هیوندای آزرا در نسخه آی جی 2018 - Hyundai Azera IG 2018 - ششمین نسل این سدان فول سایز هیوندای و سومین نسلی است که به صورت انبوه به ایران وارد شده است. این خودرو در سال 97 و توسط کرمان موتور به بازار ایران راه یافت، طراحی و متریال این نسل آزرا از نسل‌های گذشته آن پخته تر و لوکس تر بود، اما قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، کرمان موتور را ناگزیر به عرضه ضعیف ترین قوای فنی قابل سفارش برای این خودرو به ایران کرده است.

352.jpg

از سال 2019 به بعد دیگر شاهد حضور این سدان لوکس و زیبای هیوندای به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به ایران نبودیم. کمپانی هیوندای اخیرا اخباری منتشر کرده است و خبر از معرفی نسل جدیدی از این خودرو داده است. در این مطلب نگاهی به طراحی ظاهری احتمالی این خودرو خواهم داشت.

هیوندای از سدان ها دست نکشیده و به دنبال تولید محصولی جدید ظرف دو سال آینده است. سدان لوکس گرنجور هیوندای محصولی جادار برای افرادی خواهد بود که علاقه‌ای به انتخاب محصولات جنسیس ندارند. این سدان جدید می‌خواهد روند استقبال فزاینده از شاسی بلندها را تغییر داده و بر اساس میراث گرنجور یا آزرا محصولی همه‌جانبه باشد. امروز می‌خواهیم رندرهایی جذاب از این خودروی کره‌ای را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم، رندرهایی که بر اساس تصاویر جاسوسی نمونه پیش‌تولیدی آن طراحی شده‌اند.

maxresdefault2-767x431.webp

نام گرنجور برای ما خیلی شناخته شده نیست زیرا هیوندای تصمیم گرفت این خودرو را در کشور ما و همچنین آمریکا با نام آزرا عرضه کند. این خودرو تا سال ۲۰۱۸ در بازار حضور داشت ولی کره‌ای‌ها بی‌سروصدا آن را از بازار خارج کردند که دلیلش هم استقبال کم مشتریان از آن بود. از سال ۲۰۱۸ تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده و هیوندای معتقد است دنیا آماده پذیرش سدان های بیشتری بوده و به همین خاطر است که زمان زیادی را صرف بررسی میراث گرنجور نموده است. هیوندای به وضوح می‌داند که اگر سدانی بخواهد فروش بالایی داشته باشد باید از ویژگی‌های هیجان‌انگیز و جذاب زیادی سود ببرد. این خودروساز خوش‌نام برای گرنجور جدید از استایل برجسته استفاده خواهد کرد و درعین‌حال میراث نسل‌های پیشین را از یاد نخواهد برد.

Hyundai-767x512.webp

زیر پوشش‌های استتاری نمونه پیش‌تولیدی می‌توان چراغ‌های جلوی عمودی و جالب و فضایی برای جلوپنجره بزرگ را تشخیص داد. در بخش عقب هم نوار نورانی LED و صندوقی طویل دیده می‌شود که بر ابهت گرنجور یا آزرا می‌افزاید. نهایتاً باید به شیشه سه‌چهارم عقب اشاره کنیم که ادای احترامی به نسل‌های پیشین گرنجور بوده و درعین‌حال آینده سدان های لوکس هیوندای را نشان می‌دهد. آیا فضای کافی برای تولید یک سدان جدید و لوکس توسط هیوندای وجود دارد یا اینکه هیوندای باید مشتریان خود را به سمت خرید یکی از محصولات لوکس جنسیس هدایت کند؟ نظر شما چیست؟

منبع پدال


نظرات