1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ب‌ام‌و سری M5 CS و ثبت شتاب خیره‌کننده ای در حد بوگاتی شیرون + عکس

ب‌ام‌و سری M5 CS و ثبت شتاب خیره‌کننده ای در حد بوگاتی شیرون + عکس

16 دی 1400
  • 0

محصولات ب‌ام‌و به ارائهٔ شتاب‌های فوق‌العاده مشهور هستند و حالا یکی از جدیدترین ساخته‌های این شرکت باواریایی بار دیگر این موضوع را اثبات کرده است. نشریهٔ آمریکایی کارانددرایور به‌تازگی M5 CS را آزمایش کرده و با این سوپر سدان آلمانی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خیره‌کنندهٔ ۲.۶ ثانیه را ثبت کرده است. این عدد از شتاب اعلامی رسمی این خودرو ۰.۳ ثانیه سریع‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

BMW-M5-CS-3-767x511.webp

البته باید توجه داشت که کارانددرایور آزمایش‌های شتاب خود را با رول‌اوت ۳۰ سانتی‌متری انجام می‌دهد. این یعنی پس‌ازاینکه خودرو ۳۰ سانتی‌متر از حالت سکون به جلو حرکت می‌کند، کرنومتر ثبت زمان را آغاز می‌کند. بااین‌حال، M5 CS در آزمایش‌های معمولی شتاب ۲.۸ ثانیه را ثبت کرده و قطعاً در آزمایش کارانددرایور حتی بدون احتساب رول‌اوت هم کمی سریع‌تر از این بوده است. حتی اگر هنوز هم تحت تأثیر توانایی‌های این ماشین قرار نگرفته‌اید، بد نیست بدانید که M5 CS در آزمایش کارانددرایور مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۰.۶ ثانیه و با سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت طی کرده است.

خودروی آزمایشی این نشریه روی لاستیک‌های پیرلی P Zero کورسا قرار داشته که یک آپشن بدون هزینه محسوب می‌شود. برای مقایسه، M5 کامپتیشن که سال گذشته توسط همین کارانددرایور آزمایش شد، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۲.۸ ثانیه ثبت کرد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۹ ثانیه با سرعت ۲۰۶ کیلومتر بر ساعت به پایان رساند. این یعنی M5 CS در شتاب ۰.۲ ثانیه سریع‌تر شده و ۴۰۰ متر را هم با ۳ کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری طی کرده است. این بهبود به لطف ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر و کاهش ۶۷ کیلوگرمی وزن خودرو حاصل شده است.

BMW-M5-CS-4-767x511.webp

M5 CS درحالی‌که یک سدان لوکس چهاردر با ۱۸۶۰ کیلوگرم وزن است، با این اعداد چشمگیر وارد قلمروی سوپرکارها شده است. متأسفانه اما ب‌ام‌و این موشک چهاردر را تنها برای یک مدل سال عرضه می‌کند و پس‌ازآن برای همیشه کنار خواهد رفت. همچنین به‌احتمال‌زیاد، این آخرین M5 بنزینی خالص خواهد بود زیرا در نسل بعدی باید انتظار استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی را داشته باشیم.

منبع پدال


نظرات