1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. «نِژا اس» (Nezha S) یک رقیب جدی دیگر از چین برای تسلا مدل 3

«نِژا اس» (Nezha S) یک رقیب جدی دیگر از چین برای تسلا مدل 3

5 اردیبهشت 1401
  • 0

تعداد رقبای تسلا مدل 3 به سرعت در حال افزایش است و خودروسازان چینی بیشتری با عزم بسیار جدی وارد بازی می شوند. جدیدترین خودروی تازه وارد از این دست «نِژا اس» (Nezha S) است که یک سدان چهار در الکتریکی نسبتاً جذاب است که از کانسپت Eureka 03 2020 پیروی می کتد و از مدل پیش تولید آن نیز در سال 2021 رونمایی شد. مانند بسیاری از مدل های جدید دیگر، Nezha S قرار بود برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شود که به دلیل همه گیری به تعویق افتاد و در نتیجه شرکت از آن به صورت آنلاین رونمایی کرد.

Neta-Eureka-03-2.webp

مدل مفهومی Eureka 03 2020

نژا یا نِتا یک برند نسبتاً جدید است که در سال 2018 توسط هوزون اوتو (Hozon Auto) تأسیس شده است و طیف مدل های تولیدی آن از دو شاسی بلند به نام های U و V تشکیل شده است و مدل S جدیدترین مدل اضافه شده به خط تولید آن است.

طراحی نسخه تجاری S که از ظاهری نسبتاً مجلل در مقایسه با مدل های قبلی Hozon برخوردار است، کاملاً تداعی کننده سبک طراحی مدل مفهومی مذکور است که سال گذشته شاهد رونمایی آن بودیم. قسمت جلوی خودرو از مد روز، یعنی چراغ های جلو دو تکه پیروی می کند که قسمت های بالایی آن بسیار باریک هستند. دماغه تراشیده با یک جلو پنجره شیک و گلگیرهای منحنی، Nezha S را به خودرویی جذاب تبدیل کرده است. در قسمت عقب نیز شاهد چراغ‌های عقب LED پیوسته، یک اسپویلر یکپارچه، یک دیفیوزر با طراحی محتاطانه و یک خط سقف شیب‌دار هستیم که ظاهر آیرودینامیک خودرو را تکمیل می‌کنند.

Neta-Nezha-S-1.webp

از نظر ابعاد، این خودرو 4800 میلی متر طول، 2000 میلی مترعرض و 1400 میلی متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2900 میلی متر است. این اعداد اندازه آن را کمی بزرگتر از تسلا مدل 3 و نزدیک به رقبای ساخت چین خود از جمله BMW i3، Nio ET5، BYD Seal و Xpeng X7 می کند.

در داخل کابین، برجسته ترین نکته وجود یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات و سرگرمی بزرگ با جهت عمودی است. یک سرعت سنج دیجیتال مینیمال، هد آپ دیسپلی و یک صفحه نمایش لمسی اضافی در جلوی صندلی سرنشین از دیگر امکانات آن هستند. همچنین یک سیستم صوتی فانتزی 1216 وات با 21 بلندگو از جمله بلندگوهای نصب شده روی سقف و پشت سر، به علاوه صندلی‌های دارای گرم‌کن، تهویه‌ و ماساژور از دیگر امکانات نژا اس هستند. در ساخت کابین از مواد درجه یک برای پیاده سازی ظاهری مجلل از جمله آلکانترا، چرم، چوب و فلز استفاده شده که با نورپردازی محیط برجسته تر هم شده است.

Neta-Nezha-S-5.webp

این سدان اولین مدل از مدل‌های متعددی است که بر اساس معماری ماژولار جدید «شانهای» ساخته می شوند که از تولید هر دو نوع کاملاً الکتریکی (BEV) و توسعه‌دهنده برد (EREV) پشتیبانی می‌کند. شرکت هنوز مشخصات دقیق خودرو را اعلام نکرده است، اما آنها انتظار دارند، برد مدل الکتریکی در حدود ۷۱۰ کیلومتر باشد و این عدد برای مدل توسعه دهنده برد، به ۱۱۰۰ کیلومتر برسد. رقم مصرف انرژی باتری آن به لطف سیستم مدیریت دمای باتری HozonEPT4.0 که با کمک هواوی توسعه داده شده تنها 12 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر است و به گفته شرکت این موتورهای الکتریکی کارآمدی خیره کننده 92 درصدی دارند.

هوزون، همچنین قصد دارد جدیدترین سدان خود را با فناوری سطح 4 خودران با استفاده از تجهیزاتی شامل 13 دوربین، 12 حسگر فراصوت، رادارهای موج 5 میلی متری و دو سنسور لیدار به بازار عرضه کند. باید به این نکته توجه کرد که مرسدس اولین خودروسازی بود که از سال 2022، خودرانی سطح 3 را در یک خودروی تجاری (کلاس S) عرضه کرد و بنابراین رسیدن به سطح 4 ادعایی جسورانه است.

هنوز از قیمت Nezha S یا زمان عرضه آن در خارج از چین اطلاعی در دسترس نیست و هر گونه به روز رسانی، در وب سایت رسمی هوزون اطلاع رسانی خواهد شد.



نظرات