1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. عرضه فیدلیتی برقی در سال آینده به بازار ایران

عرضه فیدلیتی برقی در سال آینده به بازار ایران

27 اردیبهشت 1401
  • 0

محمد ضرابیان، مدیرعامل گروه صنعتی بهمن در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی این گروه در گفت‌و‌گو با خبرنگار car.ir گفت: این گروه صنعتی در نظر دارد که بخش‌های مختلفی از بازار را با مخاطبان متنوع پوشش دهد. بنابراین بحث گسترش محصولات با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد و در همین راستا، در سال 1401 شاهد عرضه سدان جدید ریسپکت، دیگنیتی پرستیژ و دو نسخه جدید از فیدلیتی خواهیم بود، محصول فیدلیتی پرستیژ نیز در ابتدای سال 1402 عرضه خواهد شد.

نشست بهمن موتور چهارمین نمایشگاه خودرو.webp

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن موتور گفت: همانطور که در جلسات سال گذشته به اطلاع اصحاب رسانه رسیده بود، توانسته ایم بر ادامه برنامه گذشته پایدار باشیم و موفق شده ایم که ون اینرودز را در انتهای سال گذشته، به بازار عرضه کنیم که با استقبال مناسبی از سوی خریداران مواجه شده است.

 

ضرابیان افزود: محصول بعدی که امید داریم در سال آینده عرضه شود، خودروی سواری سدان رسپکت است که در حوزه خودروهای سواری جدید سدان به بازار عرضه خواهد شد. بعد از آن در نظر داریم که دیگنیتی پرستیژ را به بازار عرضه کنیم که نمونه آن در محوطه نمایشگاه حضور دارد و بعد از آن، در شش ماهه دوم سال جاری در نظر داریم که نمونه بروز تری از فیدلیتی پرایم را نیز را به بازار عرضه کنیم. 
وی ادامه داد: آن چه که در این میان اهمیت دارد توجه به مخاطب های خاص گروه صنعتی بهمن موتور تاکنون است و همچنان به دنبال محصولات مناسب برای بخش های مختلف بازار هستیم. ضرابیان گفت: سبد محصولات ما در سال جاری شامل دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم، رسپکت، سواری سدان، دیگینیتی پرستیژ و ...  است و امیدداریم که در شش ماهه دوم  فیدلیتی پرستیژ را به بازار واردکنیم. 

همچنین مهندس میرمنصف، معاون مدیرعامل این شرکت در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت : گروه بهمن در پنج سال گذشته تلاش کرده که با تکمیل سبد محصولات خود، جایگاه خود را در بین خودروسازان تثبیت کرده و نیز ارتقا ببخشد و نقش خود را در ارتباط با حمل و نقل عمومی و مردم انجام دهد. 

وی ادامه داد: در سه ماهه دوم امسال شاهد عرضه دو محصول رسپکت و دیگنیتی پرستیژ خواهیم بود و امید داریم که فیدلیتی پرستیژ را هم در شش ماهه دوم سال به بازار عرضه کنیم. سعی بر این است که با افزایش تولید و عرضه محصولات جدید، مردم را راضی نگه داریم و دیدگاه آنان را نسبت به خودروسازی تغییر دهیم. 

 

عضو هیئت مدیره گروه بهمن موتور نیز در خصوص توسعه این شرکت گفت: برنامه کلانی که در سال گذشته در گروه صنعتی بهمن موتور دنبال شده ، بر توسعه زیرساخت های تولید و افزایش ظرفیت متمرکز بوده است. درحال حاضر این شرکت، تمام خطوط ساخت بدنه، خط رنگ و مجموعه مونتاژ خودرو را به نحوی تجهیز کرده ایم که سالانه 60 هزار خودرو وارد خط تولید کنیم و این ظرفیت به صورت بالقوه ایجاد شده است.

پورابراهیم افزود: به علاوه خط پرس بدنه بهمن موتور که تأثیر زیادی بر خوددکفایی دارد به بهره برداری رسیده و این امکان به وجود خواهد آمد که چرخه خودروسازی این گروه صنعتی کامل شود و ارزش افزوده خوبی برای شرکت داشته باشد. تمام ربات ها نیز در نوروز امسال بروز رسانی شده اند که تأثیر خوبی بر کیفیت رنگ محصولات داشته است. 

همچنین مدیر بخش فنی و مهندسی  بهمن موتور در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در خانواده فیدیلیتی، با فیدلیتی پرایم کار را شروع کرده ایم، از ابتدای پروژه برنامه ساخت قطعات در دستور کار قرار گرفته که تاکنون در حدود 25 درصد ارزش قطعات ساخت داخل شده است. همچنین بهمن موتور، برنامه ساخت بدنه با خط تولید کاملاً روباتیک را در بهمن با ظرفیت 12 دستگاه در ساعت راه اندازی کرده ایم که باعث می شود بومی سازی پلتفرم فیدیلیتی با سرعت بیشتری انجام شود.

 

نوری افزود: اهداف ساخت داخلی که برای فیدیلیتی تعریف شده به گونه ای است که تا پایان سال جاری به 30 درصد و تا سال آینده به 40 درصد ساخت داخل برسیم. همچنین توسعه محصول جدید ساخت داخل از خانواده فیدلیتی را داریم؛ همچنین برنامه ساخت فیدلیتی برقی نیز در دستور کار گرفته است که در سال آینده برنامه راه اندازی آن انجام خواهد شد.

در گروه خانواده دیگنیتی، دو محصول در دستور کار قرار گرفته است که یکی از آنها سال گذشته عرضه شد. برنامه ساخت داخل که برای خودوری جدید در نظر گرفته شد، 20 درصد بوده و امسال به 30 درصد قابل ارتقا خواهد بود. همچنین گروه تولید بدنه دیگنیتی را ایجاد کرده که به خودکفایی بیشتر منجر می شود. در گروه ریسپکت هدف ساخت داخل، 40 درصد است که امیدواریم تا پایان سال 1401 این موضوع محقق شود. خودوری بعدی، ایندرودز است که با توجه تجاری بودن این خودرو امیدواریم که تا پایان سال آینده به 40 درصد ساخت داخل برسیم. 

محمد ضرابیان، مدیرعامل گروه صنعتی بهمن در گفت و گو با خبرنگار car.ir، در رابطه با عرضه فیدلیتی پرایم با گیربکس متفاوت گفت: در فیدلیتی پرایم نه تنها گیربکس نسبت به گذشته متفاوت تولید شده است، بلکه هدف بزرگتری که شرکت دنبال می کند آن است که سگمنت های مختلفی از بازار با مخاطبان متنوع را پوشش دهد. بنابراین علاوه بر فیدلیتی های موجود، این شرکت در نظر دارد که خودروی جدیدی تولید کند که گیربکس جدیدی خواهد داشت، کیفیت برخی قطعات تغییر خواهد کرد و سپس فیدلیتی پرستیژ را در دستور کار خواهیم داشت. همچنین گروه صنعتی بهمن موتور در نظر دارد در سال 1402 خودروی برقی فیدلیتی پرایم را به بازار عرضه کند. 

 
منبع car.ir


نظرات